واکنش کره شمالی به اظهارات لیبرمن

 در پی اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، پیونگ یانگ با انتشار بیانیه‌ای رژیم اسرائیل را تنها دارنده غیرقانونی سلاح‌ های اتمی در خاورمیانه معرفی کرد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه ای موضع گیری اسرائیل علیه پیونگ یانگ را چالشی برای کره شمالی برشمرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی از اسرائیل خواسته شده است تا قبل از هرگونه سخن گفتن پیرامون رهبر کره شمالی به خوبی فکر کند چرا که واکنش پیونگ یانگ سخت و بی رحمانه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل تنها رژیم دارنده غیرقانونی سلاح اتمی در خاورمیانه با حمایت ایالات متحده آمریکا است.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین از مبارزات فلسطینی ها برای کسب حقوق خود در سرزمین های اشغالی و ایجاد کشور مستقل اعلام حمایت شده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین موضع گیری رژیم اسرائیل علیه پیونگ یانگ را حیله ای برای منحرف کردن افکار عمومی از جنایات این رژیم و خدشه به صلح در خاورمیانه برشمرده است.

گفتنی است که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دولت کره شمالی را گروهی دیوانه افراطی و متحد «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و حزب الله لبنان نام نهاده و مدعی شده بود که تنش‌های فزاینده بین آمریکا و پیونگ یانگ عواقب مستقیمی را متوجه اسرائیل می‌نماید.