کاهش رضایت آمریکایی‌ها از رویکرد ترامپ در قبال سوریه

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود 60 درصد آمریکایی‌ها از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورشان، در خصوص بحران سوریه، رضایت ندارند.

 

بر اساس نظرسنجی جدید سی بی اس نیوز، 59 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از رویکرد ترامپ در خصوص بحران سوریه احساس رضایت ندارند و از هر 10 شرکت‌کننده، تنها 4 نفر گفتند که به نحوه رسیدگی ترامپ به این بحران اطمینان دارند. 

 

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد به رغم سطح پایین اطمینان به توانایی ترامپ در رسیدگی به اوضاع سوریه، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که نحوه مقابله آمریکا با گروه تروریستی داعش تا حدودی خوب بوده و تنها نه درصد گفتند که مقابله آمریکا با آنها خوب بوده است.

 

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درباره توانایی ترامپ به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا ابراز تردید کردند و تنها 46 درصد گفتند که تا حدودی به توانایی ترامپ اعتماد دارند؛ 17 درصد نیز گفتند چندان در این خصوص مطمئن نیستند و 33 درصد نیز گفتند به هیچ وجه به توانایی ترامپ در این خصوص اطمینان ندارند.

 

چهل و شش درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز در خصوص طرح ممنوعیت سفر به آمریکا گفتند که ترامپ وجهه این کشور را در جهان بیشتر تضعیف کرده و 36 درصد نیز گفتند از زمان روی کار آمدن ترامپ، وجهه آمریکا در جهان تقویت شده است.