شناسایی مسئولین حادثه تروریستی مسجد النبی + تصاویر

 وزارت کشور عربستان اعلام کرد تحقیقات درباره هسته تروریستی حرازات که مسئول حمله به مسجد النبی است، کماکان ادامه دارد.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد تحقیقات درباره هسته تروریستی حرازات که مسئول حمله به مسجد النبی است، کماکان ادامه دارد. در این راستا از ۴۶ شخص مرتبط با این هسته تروریستی، شامل ۳۲ شهروند سعودی و ۱۴ نفر دیگر از کشورهای پاکستان، یمن، افغانستان، مصر، اردن و سودان بازجویی به عمل آمده است. این بازجویی‌ها تا مشخص شدن به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره نقش و مسئولیت هر یک از این افراد ادامه خواهد داشت.

سخنگوی امنیتی سعودی گفت: در راستا بیانیه‌های ۲۳ و ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۳۸ درباره حمله به دو مخفیگاه این هسته تروریستی در جده، تحقیقات مستمر نیروهای امنیتی منجر به کشف اطلاعاتی جدیدی درباره ارتباط مستقیم متهمان با حوادث تروریستی دیگری شد.

نیروهای امنیتی سعودی پیش از این به یکی از مخفیگاه‌های تروریست‌ها در منطقه النسیم در استان جده حمله کرده و حسام صالح سمران الجهنی را دستگیر کردند. نیروهای امنیتی همچنین به مخفیگاه دیگر تروریست‌ها در منطقه حرازات حمله کردند. مخفیگاه دوم برای ساخت کمربندهای انفجاری و بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌شد. در این حمله، خالد غازی حسین السروانی و نادی مرزوق خلیف المضیانی العنزی، دو تن از تروریست‌های هسته حرازات در حین تعقیب و گریز با منفجر کردن خود، به زندگی‌شان پایان دادند.

به گفته سخنگوی امنیتی وزارت کشور، تحقیقات به کشف داده‌های جدید زیر منجر شد.

تحقیقات نشان داد که این هسته با حادثه انفجار مسجد النبوی در ارتباط مستقیم بوده‌اند. در آن حادثه، یک سعودی به نام «نائر مسلم حماد النجیدی» هنگامی که نیروهای امنیتی مانع ورود او به مسجد النبی شدند، خود را منفجر کرده، چهار نیروی امنیتی را کشت و ۵۵ نفر دیگر را مجروح کرد.

به گزارش رسانه‌های سعودی؛ بررسی داده‌های به دست آمده درباره این هسته تروریستی و افراد مرتبط آن، شواهدی درباره ارتباط دو نفر با فعالیت‌های تروریستی این هسته را نشان داد. این دو سعودی که نام‌های آن‌ها «إبراهیم صالح سعید الزهرانی» و«سعید صالح سعید الزهرانی» اعلام شده، به دستور «خالد السروانی» یک منزل و یک استراحتگاه در منطقه المحامید در جدیده اجاره کردند. این دو نقطه به عنوان محل استراحت و همچنین کارگاه ساخت مواد منفجره و کمربندهای انفجاری استفاده می‌شد. در این منزل و استراحتگاه مقادیر قابل توجهی مواد شیمیایی که در ساخت بمب به کار می‌رود، یافت شد.