کره‌شمالی: آماده‌ آزمایش هسته‌ای هستیم

تنش ها در شبه جزیره کره طی هفته های اخیر به شدت افزای یافته و نشانه هایی وجود دارد که کره شمالی برای شلیک یک موشک دوربرد بالستیک یا ششمین آزمایش هسته‌ای آماده می شود. واشنگتن نیز اعلام کرده است که گزینه حمله نظامی علیه کره شمالی هنوز روی میز است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ به طور کامل آماده پاسخگویی به هر گونه اقدامی از سوی آمریکا است.

وی در ادامه تاکید کرد: نظام کره شمالی به تقویت قابلیت های خود برای انجام حملات اتمی پیشگیرانه ادامه خواهد داد، مگر اینکه واشنگتن دست از سیاست های خصمانه خود بردارد.

این مقام کره شمالی افزود: تدابیر پیونگ یانگ برای تقویت نیروی هسته‌ای تا حداکثر ممکن، به گونه‌ای سازنده و موثر اتخاذ خواهد شد تا این کشور برای انجام آزمایش اتمی در هر زمان و مکانی که رهبری عالی کشور تصمیم بگیرد، آماده باشد.

کره شمالی طی 11 سال گذشته 5 آزمایش اتمی انجام داده و به نظر می رسد که برای تولید و توسعه موشک های دوربرد با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا تلاش زیادی را دنبال می کند.

ادامه مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شرایطی است که کره شمالی این اقدامات را تهدیدی جدی علیه امنیت خود ارزیابی کرده است.

سخنگوی وزار خارحه کره شمالی گفت: اگر کره شمالی با قدرت هسته‌ای تسلیح نشده بود، واشنگتن بدون هیچ درنگی همان تجاوزی را علیه این کشور انجام می داد که علیه سایر کشورها انجام داده است.

کره شمالی اخیرا یک فروند موشک بالستیک را نیز شلیک کرده است که به گفته مقام های کره‌ای و آمریکایی، این شلیک ناموفق بوده است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است که ناکامی در متوقف کردن برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی، منجر به تبعات فاجعه باری خواهد شد.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن هشدار نسبت به توانایی کره شمالی برای تولید موشک های پیشرفته تر، بر آمادگی واشنگتن برای اقدام علیه کره شمالی بدون کمک چین تاکید کرده است.