قاتل اصلی ترور سفیر روسیه عضو سازمان فتح‌الله گولن بوده است

پلیس ترکیه در ادامه تحقیقات خود درباره ترور سفیر روسیه در این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که قاتل «آندری کارلوف» عضو رسمی سازمان نظامی «فتح الله گولن» بوده‌است.

 

وب‌سایت «دیلی‌صباح» ضمن بیان اینکه این ترور اقدامی آگاهانه برای برهم‌زدن روابط تازه‌گرم‌شده ترکیه و روسیه بود به نقل از پلیس ترکیه نوشت: نیروهای پلیس در ادامه تحقیقات خود فهرستی از اعضای «سازمان ترور فتح‌الله گولن» را کشف کرده‌اند که «مِرت آتلینتاش» قاتل سفیر روسیه نیز در این فهرست قرار دارد.

 

«دیلی‌صباح» در این‌باره تصریح می‌کند: این فهرست که «آرشیو پلیس» نام دارد حاوی اسامی تمام افسران پلیس ترکیه است و بنا به نزدیکی یا دوری آن‌ها به سازمان ترور فتح‌الله گولن دسته بندی شده‌اند.

 

بنا به این گزارش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن از افسران بلندپایه پلیس ترکیه «دشمن» معرفی شده‌اند که از این بین آن‌ها ۵۵ نفر «دشمنان شرور» لقب گرفته‌اند و مابقی افسران با برچست «یکی از ما» مشخص شده‌اند؛ مرت آتلینتاش از افسران «یکی از ما» است.

 

روز دوشنبه ۱۹ دسامبر «آندری کارلوف»، سفیر روسیه در ترکیه، هنگام سخنرانی در یک گالری در آنکارا مورد حمله مرد مسلح قرار گرفت و کشته شد.

 

فرد مهاجم با کت و شلوار و کراوات و با فریاد، هشت گلوله به سوی سفیر روسیه شلیک کرد.