سامانه تاد، آماده رهگیری موشک‌های کره شمالی

 در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره و در حالی که بحث‌هایی بین سئول و واشنگتن درباره پرداخت هزینه‌های استقرار «تاد» ایجاد شده، آمریکایی‌ها از عملیاتی شدن این .سامانه موشکی خبر می‌دهند

چند روز قبل بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری درباره استقرار «تاد» در کره جنوبی تاکید کرده بود که سئول باید هزینه استقرار این سامانه موشکی را بپردازد.

در واکنش به دنبال این اظهارنظر، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی تاکید کرده که طبق توافقات بین دو کشور، این آمریکا است که باید هزینه استقرار سامانه تاد را بدهد.

به دنبال این صحبت‌ها بود که مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای کره جنوبی خود صحبت کرده و به از تعهد واشنگتن به توافقاتش با سئول در زمینه استقرار سامانه تاد سخن گفت.

حالا امروز دوشنبه، رئیس فرماندهی نیروهای متحد آمریکا در کره جنوبی اعلام کرده که سامانه تاد عملیاتی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال «راب مانینگ» سخنگوی این فرماندهی گفت: «نیروی متحد آمریکا در کره جنوبی تایید می‌کند که سیستم تاد عملیاتی شده و توانایی رهگیری موشکهای کره شمالی و دفاع از جمهوری کره را دارد».

این خبر در حالی منتشر شده که همین چندی قبل بود که که رسانه‌های کره جنوبی از آغاز استقرار سامانه موشکی تاد خبر داده بودند.

استقرار تاد در کره جنوبی، با مخالفت و اعتراض چین و روسیه مواجه شده و همچنین مخالفت‌های داخلی در کره جنوبی را به دنبال داشته است.