واشنگتن از کره شمالی می ترسد

 ولادیمیرژیرینفسکی در اجتماع مقام های حزبی و هواداران حزب لیبرال دمکرات روسیه به مناسبت روز جهانی کارگر در مسکو، افزود: دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این دلیل پیروز شد که مردم از احزاب کهنه، بیکاری و بیچارگی به ستوه آمده اند.

وی در باره وضعیت آمریکا و کارنامه ترامپ نیز اظهار کرد که وی وعده های انتخاباتی خود را برای مبارزه با فقر، بیکاری و نابرابری های اجتماعی از یاد برده و افزایش توانمندی نظامی و قدرت نمایی در عرصه بین المللی را در اولویت قرار داده است.

نماینده دوما افزود: بسیاری در آمریکا از وضعیت کنونی کشور و زندگی سخت خود خسته شده اند و بیش از 40 میلیون فقیر کوپن غذا و مواد غذایی دریافت می کنند.

ژیرینفسکی گفت: بسیاری در آمریکا از اینکه به ترامپ رای دادند، پشیمان هستند و محبوبیت وی در 100 روز نخست حکومت، پایین ترین سطح در چند دهه اخیر بین رئیسان جمهوری این کشور است.

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه تاکید کرد: آمریکا با وجود این شرایط، همچنان در سطح بین المللی قدرت نمایی می کند و زور و توانایی نظامی خود را در برابر کشورهای نه چندان بزرگ به نمایش می گذارد و به رخ جهانیان می کشد.

وی به عنوان مثال به لشکرکشی های آمریکا به سواحل کره شمالی اشاره و این اقدام را محکوم کرد و شکست خورده خواند.

ژیرینفسکی گفت: امروز اینگونه اقدامات و قدرت نمایی ها برای جهانیان و تهدید با احکام دادگاههای آمریکا که به شیوه معمول واشنگتن تبدیل شده، بیهوده و بی فایده است.

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه افزود: پیونگ یانگ نشان داده که در باره دمکراسی آمریکایی چه فکر می کند و مردم کره شمالی با همبستگی و انسجام در برابر خصومت طلبی واشنگتن متحد شده اند.

ژیرینفسکی در پایان گفت که آمریکا تاکنون هیچگاه در جنگ افروزی ها پیروز نشده است و نیروهای این کشور در عراق و افغانستان شکست خوردند و در سوریه نیز سیاست های کاخ سفید نتیجه ای نداشته است.