اسپایسر: کره شمالی بزرگترین تهدید برای آمریکاست

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت: مانع تراشی در مسیر ابطال و جایگزینی طرح بیمه اوباما (اوباماکر) هزینه های مربوط به بیمه را افزایش داده است.

 

اسپایسر گفت: همانطور که می دانید رئیس جمهور در هفته های اخیر با اعضای کنگره درباره لایحه خدمات درمانی صحبت کرده است. معاون رئیس جمهور هم با شماری از اعضای کنگره  درباره طرح قانونی رئیس جمهور درباره خدمات درمانی رایزنی داشته است. رئیس جمهور همچنین امروز دیداری با نمایندگان موسسه لیندن آپتم داشت. این موضوع مهمی است که ما بتوانیم در زمینه ابطال و جایگزینی طرح بیمه درمانی اوباما پیشرفت داشته باشیم. مانع تراشی در مسیر این موضوع سبب افزایش هزینه های درمانی در کشور شده است.

 

شون اسپایسرافزود: هیلاری کلینتون نمی تواند تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین کند، قانون اساسی این موضوع را معین کرده است.

 

اسپایسر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: هیلاری کلینتون اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده است که اگر انتخابات بیست و هفتم اکتبر برگزار می‌شد پیروز می‌شدم و در روز بیست و هشتم اکتبر رئیس جمهور می شدم وی همچنین روسیه و «جیمز کومی»، رئیس اف بی آی را مسئول شکست خود معرفی کرد واکنش شما چیست، گفت: شما انتخابات را تا روز برگزاری آن دنبال می کنید. با احترامی که برای وی قائل هستم اما او نمی تواند روز انتخابات را تعیین کند. قانون اساسی روز انتخابات را تعیین کرده است. رئیس جمهور سیصد و شش رای الکترال به دست آورد. معتقدم که تحلیل های زیادی درباره انتخابات وجود داشته است. بسیاری از افراد زمان و هزینه های زیادی را برای رساندن پیام خود صرف کرده اند. معتقدم که در رابطه با انتخابات، مردم آمریکا تصمیم خود را گرفتند.

 

اسپایسر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: جیمز کومی، رئیس اف بی آی امروز در نشست کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا  گفت که روسیه همچنان در امور سیاسی آمریکا حضور دارد و دخالت می کند، آیا نظر کاخ سفید هم اینگونه است، گفت: معتقدم که این نظر اف بی آی است. ما بر نظرات آنها و دیگر اعضای جامعه اطلاعاتی تکیه می کنیم تا بتوانیم رئیس جمهور را در جریان آخرین اطلاعات و یافته های آنها قرار دهیم. رئیس اف بی آی و دیگر نهادهای اطلاعاتی رئیس جمهور را در جریان کلیه تهدیداتی که برای آمریکا وجود دارد، قرار می دهند و لازم است که اطلاع رسانی لازم به رئیس جمهور در این رابطه ارائه شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید: رئیس اف بی آی در این جلسه استماع روسیه را بزرگترین تهدید برای آمریکا در روز کره زمین معرفی کرد،آیا رئیس جمهور با این موضوع موافق است، گفت: رئیس جمهور معتقد است که کره شمالی با ظرفیت تسلیحات اتمی اش بزرگترین تهدید برای آمریکا است. این کشور زندگی آمریکایی ها  و متحدانمان را تهدید می کند.