ترس صهیونیست‌ها از برج‌های دیده‌بانی لبنان

پایگاه اینترنتی اسرائیل دیفنس ویژه امور نظامی و امنیتی عکسی را منتشر کرد که نوشته است عکس یکی از برج‌های دیده بانی در مرزهای لبنان با اسرائیل است. برج‌های دیده بانی سبب ترس و نگرانی شهرک نشینان صهیونیست در مرزهای لبنان با اسرائیل شده است. این شهرک نشینان ادعا می کنند صداهایی از زیر زمین می شنوند که نشان می دهد حزب الله تونل‌های زیر زمینی حفر می کند. علاوه براین چنین عکسی تداعی کننده اظهارات یک فرمانده بلندپایه اسرائیل است که گفت تونل‌های حماس در نوار غزه در مقایسه با تونل‌های حزب الله لبنان صرفا اسباب بازی کودکان است. علاوه براین دیدار خبرنگاران از مرزهای لبنان و اسرائیل که حزب الله هفته گذشته آن را سازماندهی کرد، از نظر تل آویو یک تهدید و نقض آشکار قطعنامه 1701 قلمداد شد. 

 

از سوی دیگر رانی دانئیل، تحلیلگر امور نظامی شبکه دو تلویزیون اسرائیل اعلام کرد ارتش اسرائیل طی هفته های گذشته عملیات یافتن تونل‌ها در مرزهای شمالی اسرائیل را انجام داد از ترس اینکه حزب الله تونل‌هایی حفر کرده باشد که جنوب لبنان را به اسرائیل مرتبط می سازد.

 

وی افزود ارتش اسرائیل عملیات جستجو را پس از آن آغاز کرد که تونلی را شناسایی کرد که گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آن را ساخته بودند. وی در ادامه گفت حزب الله می تواند تونل‌هایی بسازد که تا اسرائیل امتداد داشته باشد به ویژه اینکه پیش از این تونل‌هایی ساخته است که مناطق مختلف جنوب لبنان را به یکدیگر مرتبط می سازد. 

 

این پایگاه اینترنتی به نقل از محافل بسیار بلند پایه در ارتش اشغالگر اسرائیل نوشت این برج‌ها روزانه نظارت می شود زیرا این نگرانی وجود دارد که ممکن است حزب الله از این برج‌ها استفاده کند. این پایگاه اینترنتی در عین حال یادآور شد ارتش اسرائیل بیانیه ای منتشر و اعلام کرد برجی که از آن عکس گرفته شد یکی از برج‌هایی است که ارتش لبنان تقریبا یک سال قبل در طول مرزهای جنوب غربی خود ساخته است. سخنگوی رسمی ارتش اشغالگر در این بیانیه افزود ارتش اسرائیل  هر روز استفاده از این برج‌ها را پیگیری می کند و به هماهنگ کنندگان امنیتی در شهرک‌های مرزی درباره این برج‌ها توضیح داده شد.