تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی را تصویب کرد؛ نمایندگان خواستار قطع منابع کمک‌های بین‌المللی به این کشور شده‌اند.

برابن اساس، 419 نماینده مجلس نمایندگان در برابر یک نماینده دیگر به این لایحه رای دادند تا آن برای ملاحظه به سنا ارسال شود.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجه در مجلس نمایندگان اعلام کرد: «این لایحه به دولت ساز و کاری می‌دهد تا از این طرف بتواند منابع تامین کمک‌ها به کره‌شمالی از جمله کشورهایی که با این نظام تعامل دارند را قطع کند.»

طبق این گزارش، این لایحه همچنین کشتی‌های متعلق به کره‌شمالی یا کشورهای دیگری، که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند را از فعالیت در آب‌های آمریکا یا لنگر انداختن در بندرهای آمریکا منع می‌کند.

همچنین واردات کالاهای تولیدی کره‌شمالی به آمریکا ممنوع خواهد شد و واشنگتن علیه خارجی‌هایی که ار کالاهای تولید شده توسط نیروی کار کره شمالی استفاده کنند، تحریم‌هایی وضع خواهد کرد.

«کوین مک‌کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان گفت: «این قانون مجازات، دسترسی کره‌شمالی به بنادر بین‌المللی را قطع می‌کند و علیه شرکت‌ها و موسسات مالی، که با نظام کیم (جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی) معامله می‌کنند و یا نیروی کار کره‌شمالی را به خدمت می‌گیرند، تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.»

در پیش‌نویس این قانون، مجلس نمایندگان از دولت «دونالد ترامپ» خواسته است طی 3 ماه اسم کره‌شمالی را به فهرست «کشورهای حامی تروریسم» بازگرداند. نام این کشور در سال 2008 از این فهرست حذف شد.

آزمایش‌های اتمی و موشکی کره شمالی آمریکا و متحدانش را نسبت به افزایش توان نظامی پیونگ‌یانگ نگران کرده است.