هشدار وزیر کشور انگلیس درباره فعالیت‌های مجازی افراط‌گران

 وزیر کشور انگلیس هشدار داد تروریست‌های افراط‌گرا به شکل آشکار در حال گسترش محتوای آزاردهنده مربوط به اقدامات‌شان در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب بوده و بدین وسیله قصد دارند هر چه بیشتر افراد آسیب‌پذیر را به افراط‌گری بکشانند.


به گزارش پایگاه اکسپرس، امبر رود، وزیر کشور انگلیس در مصاحبه‌ای با تایمز گفت: گروه‌های تروریستی از شبکه‌های اجتماعی برای به افراط کشیدن آسیب‌پذیرها و به حاشیه رفته‌ها استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: شرکت‌های ناظر اینترنتی باید برای جلوگیری از این تبلیغات بیشتر تلاش کنند. من می‌خواهم این شرکت‌ها سریعتر و گسترده‌تر به منظور جلوگیری از این محتوای شرارت‌آمیز اقدام کنند.
این اظهارات در حالی مطرح شده که نشریه تایمز کمپینی برای حذف ویدئوهای افراط‌گرا از فضای مجازی به راه انداخته و مدعی شده ۲۲ ویدئو از جمله یک ویدئو که از دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شده بود را در زمینه تبلیغ افراط‌گری در فضای مجازی شناسایی کرده است.
در همین راستا تیم لافتون، یک قانونگذار عضو کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس، گفت: این مایوس‌کننده است که شرکت گوگل به بررسی سوابق افراد عامل این دست حساب‌ها در فضای مجازی نمی‌پردازد و اکنون دست به اقداماتی برای جلوگیری از استفاده یک‌چنین سازمان‌هایی از امکانات آنها به منظور جذب نیرو زده است.
شرکت گوگل که صاحب شبکه یوتیوب است متهم شده به اینکه در حذف ویدئوهای افراط‌گران کم‌کاری می‌کند.