اعتراض مانکن سیاستمداران جهان به قوانین جدید پوششی اوکراین!

نخست وزیر سابق اوکراین به الزام کارمندان برای پوشش لباسهای متحدالشکل اعتراض کرده و این اقدام را در جهت دور کردن مردم از نوع پوشش خود ارزیابی کرده است.
به‌گزارش افکارنیوز و به نقل از از روزنامه میامى هیرالد چاپ آمریکا، یولیا تیموشنکو نخستوزیر سابق اوکراین به الزام کارمندان برای پوشش رسمی و متحدالشکل در ادارات دولتی انتقاد کرده است. نامزد شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور معتقد است مسئولین با ممنوع کردن زنان کارمند از پوشیدن لباس‌های شبیه به لباس‌هی وی در تلاش برای کاستن از محبوبیت وی در میان مردم هستند. گفتنی است نوع پوشش و آرایش‌های یولیا تیموشنکو از وی شخصیتی ویژه ساخته است که بسیاری از زنان و دختران اوکراینی از نوع لباس‌ پوشیدن او تقلید می‌کنند.
این مقام عالی‌رتبه سابقه‌ که هم اکنون رهبر مخالفان دولت است در رابطه با قانون جدید می‌گوید: ملکه انگلستان و معمر قذافی رئیس جمهوری لیبی نیز باید از ورود به داخل پارلمان منع شوند!
بنا بر مقررات جدید کارمندان مرد می‌بایست لباس‌های آبی و خاکستری تیره بپوشند. کارمندان زن نیز باید لباس‌های رسمی پوشیده و کفش‌های پاشنه کوتاه به پاکنند و از آرایش‌های غلیظ خودداری کنند. همچنین آن‌ها از آن‌چه به(تیموشنکو استایل) معروف است می‌بایست اجتناب کرده و دکمه‌های پیراهن خود را باز نگذارند و دامن‌های تنگ و کوتاه نیز نپوشند.
گفتنی است یولیا تیموشنکو سال گذشته در میان ۱۷۲ سیاستمدار جهان با بالاترین جذابیت ظاهری مکان نخست را به خود اختصاص داد. این رده بندی توسط سازمان Hottest Heads of State انجام شده بود. لباس و موی عجیب و متفاوتش با دیگر سیاستمداران بارها منتقدین غربی را وادار به موضع گیری علیه وی واداشته است اما او براین باور است که باید " زیبایی را به دنیای سیاست وارد کرد ".

مشهورترین نماد یولیا مدل موی مشهور اوست که شبیه به لانه کبوتر است اما ظاهرا این مدل مو هرگز بدست یک آرایشگر طراحی نشده است زیرا بنا به گفته خودش موهای او فقط بدست خودش حالت میگیرد. اما برخی براین باورند که چنین رفتاری از یولیا بیانگر وجود پشت پرده ای درماجراهای موهایش است.
آنها میگویند: موهای نخست وزیراوکراین حالت عادی ندارد.
یولیا تیموشنکو اولین بار در سال ۲۰۰۲ باظاهر کنونی اش در میان نگاههای جستجوگر اوکراینی ها وارد شد. وی وقتی با موج انتقادات مخالفینش مبنی براینکه وجه یک سیاستمدار را با چنین مدلهای تنزل داده است دریک مصاحبه مطبوعاتی میگوید: شوهرش از او خواسته است موهایش را بلند کند، اما از آنجاییکه نمی توان در کار رسمی و سیاسی با موی باز ظاهر شد، بهتر است که موهایش را ببافد.