قدردانی اسرائیل از حمایت های ترامپ

 "آیلت شاکد" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی از تلاش های دولت ترامپ در حمایت از اسرائیل در سازمان ملل تشکر کرده است.

وی در سخنرانی در کنفرانس سالیانه جروزالم پست در نیویورک بار دیگر به تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی 2332 شورای امنیت سازمان ملل در 23 دسامبر سال گذشته اشاره کرد، قطعنامه‌ای که دولت اوباما با آن مخالفت نکرد. این قطعنامه با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین مخالفت کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی ارزیابی کرده است.

وزیر دادگستری اسرائیل بار دیگر این قطعنامه را محکوم کرد و گفت: این قطعنامه چیزی بیشتر از احساسات ضد یهودی و نامشروع جلوه دادن اسرائیل نبوده است. اکنون که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است، اسرائیل در نهایت یک شریک برای مقابله با مواضع دیرینه ضد اسرائیلی سازمان ملل، دارد.

وی در ادامه افزود: اسرائیل دیگر کیسه بوکس سازمان ملل نخواهد بود. ما قطعنامه سازمان ملل را رد می کنیم. ما این قطعنامه را بر اساس زمینه های اخلاقی، حقوقی رد می کنیم.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در کنفرانس سیاسی آیپک، گفت: روزهای ضربه زدن به اسرائیل پایان یافته است. آمریکا متحد صریح اسرائیل خواهد بود و به شورای امنیت اجازه نخواهد داد تا قطعنامه دیگری را در محکومیت اسرائیل تصویب کند.

"شاکد" نیز افزود: من بر این باورم که دولت ترامپ به سورپراز کردن مثبت اسرائیل ادامه خواهد داد، به خصوص در زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس.