حمایت تمام قد آلمان از ماکرون

آلمان، بعد از جریان برگزیت و قدرت گرفتن پوپولیست ها در اروپا حالا پیروزی "امانوئل ماکرون" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امیدها در کشور همسایه (آلمان) برای همکاری های فشرده تر را بیدار کرده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بر همکاری تنگاتنگ بین آلمان و فرانسه تاکید دارد. وی امروز در برلین در سخنانی تاکید کرد که من کوچکترین تردیدی ندارم که ما همکاری های خوبی خواهیم داشت. امانوئل ماکرون امید میلیون ها فرانسوی و همچنین بسیاری آلمانی ها و تمام اروپا است.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که سرنوشت آلمان و فرانسه به هم گره خورده و این دو در برابر چالش های مشترکی قرار دارند تا اتحادیه اروپا را در یک آینده خوب هدایت کنند.

ماکرون تصمیم دارد در اولین سفر اروپایی خود به آلمان سفر کرده و با مرکل دیدار کند.

مرکل در مسئله حمایت های آلمان از فرانسه موضع محتاطانه ای را اتخاذ کرده و تاکید کرد که ابتدا می خواهد منتظر بماند رئیس جمهور جدید فرانسه چه تمایلات و ایده هایی دارد و سپس بببینیم در کجا اشتراکاتی وجود دارد. از دولت آینده در پاریس می شود انتظاراتی در زمینه اقتصاد، بیکاری و مسئله اغام داشت و دولت آلمان همواره آماده برای حمایت فرانسه در این زمینه ها است.

دولت آلمان همچنین می خواهد فرانسه را در برنامه هایش برای رشد بیشتر و اشتغال حمایت کند.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز در سخنانی تاکید کرد که آلمانی ها باید همه اقدامات را انجام دهند تا "امانوئل ماکرون" موفق شود. "مارین لوپن" به اندازه کافی جوان است که در پنج سال آینده دوباره وارد عرصه رقابت شود. گابریل همچنین پیشنهاد تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را داد.

وی همچنین از رویکردهای ریاضتی و صرفه جویانه در سیاست بودجه اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفت: اهداف ماکرون برای اصلاحات و سیاست رشد تغییر یافته درست است. اتحادیه اروپا ابزار زیادی برای آزادی دارد اما ابزار کافی برای رشد ندارد.

وزیر دادگستری آلمان نیز پیروزی ماکرون را به عنوان یک پیروزی در مبارزه با جناح راست پوپولیستی ارزیابی کرد.

"کریستین کرن"، صدر اعظم اتریش نیز از پیروزی "ماکرون" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه استقبال کرده و گفت: وی در ماکرون بدون حزب و مستقل یک متحد برای تغییرات مورد نیاز در اتحادیه اروپا می بیند.

رئیس جمهور اتریش نیز درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ابراز خرسندی کرده و گفت: اروپا به فرانسه و فرانسه به اروپا نیاز دارد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز بلافاصله بعد از پیروزی ماکرون به وی تبریک گفته و تاکید کرد که این مسئله مهم است که فرانسه حالا اصلاحات گسترده ای را در پیش گیرد. ما به یک فرانسه طرفدار اروپا که برای اصلاحات ضروری در این اتحادیه تاثیرگذار باشد نیاز داریم.