واکنش ماکرون به انتقادات درباره سن همسرش

 رئیس جمهور جدید فرانسه گفت کسانی که وی را به دلیل اینکه همسرش 24 سال از وی بزرگتر است سرزنش می کنند، زن ستیز و همجنسگرا ستیز هستند.

 امانوئل مکرون در گفت وگو با روزنامه لو پاریس به گمانه زنی ها درباره تمایلات جنسی وی و آنچه مکرون زندگی موازی خواند که مردم برای وی تصور کرده اند پاسخ داد.

مکرون در این گفت وگو عنوان کرد که اگر همسرش از وی جوان تر بود هیچ کس اعتبار رابطه ما را زیر سوال نمی برد.

مکرون گفت: اگر من 20 سال از همسرم بزرگتر بودم، هیچ کس حتی برای یک لحظه به این فکر نمی کرد که آیا من می توانم همسر مناسبی باشم یا نه.

وی با رد شایعات مطرح شده درباره اینکه یک همجنس گرا است، افزود: این به آن خاطر است که همسرم 20 سال از من بزرگتر است و بسیاری از مردم می گویند این رابطه ممکن و قابل دفاع نیست.

وی گزارش های منتشر شده درباره رابطه اش با همسرش که 20 سال از خودش بزرگتر است را ناشی از نگاه های زن ستیزانه، سنتی و همجنس ستیزانه در جامعه خواند.

مکرون برای نخستین بار برژیت همسرش را زمانی که 15 سال بود و در تئاتر وی بازی می کرد ملاقات کرد. رابطه این دو زمانی که تصمیم گرفتن نمایشنامه مشترکی را بنویسند نزدیک تر شد.

این دو در سال 2007 با یکدیگر ازدواج کردند، زمانی که مکرون 30 ساله و بژیت 54 ساله بود.

زندگینامه جدیدی که از مکرون منتشر شده است نشان می دهد که پدر و مادر رئیس جمهور فرانسه زمانی که از ارتباط وی با معلم متاهلش باخبر شدند، شوکه شدند.

مکرون در ادامه تاکید کرد: مشکل بزرگی در جامعه ما و در نوع نگاه آنها به جایگاه زن وجود دارد.