ترامپ به توصیه یک فردمطمئن تصمیم به اخراج رئیس اف بی ای گرفت

در حالی که تصمیم بهت آور و نابهنگام ترامپ در مورد اخراج 'جیمزکومی' رییس اف بی ای و مسئول تحقیات پرونده تبانی ترامپ و اطرافیان او با مقامات روسی گمانه زنی های بسیاری را مبنی بر این که رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را بدلیل نگرانی از افشای حقایق تازه ای در رابطه با این این پرونده گرفته است، یکی از مشاورین ترامپ روز چهارشنبه ارتباط این موضوع با اخراج را رد کرد.
ساراهاکابی سندرز مشاور ترامپ که قرار است هفته آینده درمقام قائم مقام سخنگوی رئیس جمهوری آمریکابه سوالات خبرنگاران درکاخ سفیدپاسخ دهد، روز چهارشنبه در گفت وگویی با شبکه خبری'ام اس ان بی سی'این اتهام را که تبانی خاصی میان اطرافیان ترامپ و مقامات روسی صورت گرفته بوده را رد کردو مدعی شد که هیچ گونه سندی که درستی چنین اتهامی را ثابت کند، وجود ندارد.
وی درپاسخ به این سوال که چگونه ترامپ بطور ناگهانی و درست یک روز بعداز شهادت 'سلی ییتس' (وزیر برکنار شده دادگستری آمریکا)علیه 'مایک فلین'مشاور امنیتی مستعفی ترامپ تصمیم به اخراج رییس اف بی آی گرفت،گفت: رییس جمهورآمریکابه توصیه فردمورد اعتمادی تصمیم به این عمل گرفته است.
ترامپ روز سه شنبه با امضاء نامه ای حکم اخراج 'جیمز کومی' را صادرکرد و مدعی شد که با اخراج رییس اف بی آی تصمیم به آغاز دوران تازه ای در این تشکیلات گرفته است.
سندرز که در این گفت وگو ضرورت ادامه تحقیقات در مورد پرونده تبانی میان ترامپ و روسیه را ردکرد،گفت که به نظر او تحقیقاتی که در نزدیک به یک سال اخیر در این رابطه صورت گرفته بدون اثبات این اتهامات به پایان رسیده و مدعی شدکه به اندازه کافی در این خصوص تحقیق شده و دیگر نیازی به ادامه آن نیست.