مایک پنس: مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه وجود ندارد

 به نقل از سی ان ان، مایک پنس ، معاون رئیس جمهور آمریکا اقدام ترامپ را در اخراج مدیر اف بی آی ، تصمیمی قاطعانه و مقتدرانه توصیف کرد و مدعی شد رئیس جمهور با این تصمیم اعتماد مردم را به اداره کل بازرسی فدرال (اف بی آی) بازگرداند. 

 

مایک پنس در کنگره آمریکا به خبرنگاران گفت از اقدام رئیس جمهور قدردانی می کند و اطمینان دارد رئیس جمهور فردی را به جای جیمز کومی برخواهد گزید که بتواند اعتماد مردم ، دستگاه های انتظامی و پلیس را بدست آورد.

 

پنس گفت: « تصمیم رئیس جمهور به جا و درست بود. وی به پیشنهاد معاون دادستان کل و دادستان پاسخ مثبت داد و مدیر اف بی آی را از کار برکنار کرد. اطمینان داریم رئیس جمهور همانگونه که بارها ثابت کرده ، فردی را برخواهد گزید که توانایی اداره کردن اف بی آی را داشته باشد.»

 

معاون ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور ، جیمز کومی را اخراج کرد تا موضوع دخالت روسیه را لاپوشانی کند مدعی شد: « همانگونه که بارها گفته شده و خوب هم می‌دانید رئیس جمهور خودش تاکید دارد از او بازجویی نمی شود و همانگونه که مدیر پیشین دستگاه اطلاعات ملی ، جیمز کلپر گفت هیچ سند یا شاهدی وجود ندارد که ثابت کند ستاد تبلیغاتی ما با مقام های روسی تبانی کرده و یا همدستی در کار بوده است.»