ترامپ تهدیدی علیه آمریکا است

«جیمز کلپر» رییس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا با حضور در برنامه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور را به صدمه رساندن به دولت متهم کرد.

کلپر در این برنامه تلویزیونی با اشاره به این که ترامپ تهدید داخلی علیه کشور است، گفت که آمریکا اینک تحت تهاجم نیروهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اخراج ناگهانی «جیمز کومی» رییس پلیس فدرال آمریکا از سوی رییس جمهور این کشور گفت: «این فعل و انفعال رخ داده در هفته گذشته بسیار آزار دهنده بود و باعث آزردگی من شد. من بر این باورم که در بسیاری از جهات نهادهای ما تحت حملات بیرونی قرار دارند و خبر بزرگ نیز مداخله روس‌ها در سامانه انتخاباتی ما است. فکر می‌کنم که نهادهای ما تحت حمله داخلی قرار دارند.»

کلپر در پاسخ به سئوال مجری برنامه، دونالد ترامپ را تهدید داخلی نام نهاد و در توضیح گفت: «او در حال نابود ساختن استقلال قوا است.»

رییس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در حکمی رییس پلیس فدرال این کشور را  اخراج کرد.

وی در نامه‌ای در این زمینه خطاب به کومی گفته بود: «من به این نتیجه رسیدم که نظر وزیر دادگستری راجع به این‌که شما مدیر شایسته‌ای برای هدایت اف.بی.آی نیستید، درست است.»

جیمز کومی که در هفته‌های گذشته برای پاسخگویی به کنگره آمریکا رفته بود، ماه گذشته به سناتورها گفته بود که  اف.بی.آی در حال تحقیق بروی تلاش دولت روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا است.

کومی در ماه مارس گفته بود، این تحقیقات «خیلی پیچیده» است و نمی‌توان جدولی زمانی برای تکمیل آن ارائه کند.