رئیس حزب جبهه ملی فرانسه منصوب شد

«استیو بریوآ» رئیس موقت حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه امروز دوشنبه طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، از انتصاب مجدد «مارین لوپن» به رهبری این حزب خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، رئیس موقت این حزب راست افراطی فرانسه در پیام خود ضمن تقدیر از اعتماد مارین لوپن به خود برای ریاست حزب جبهه ملی گفت: خانم مارین لوپن امروز بار دیگر ریاست حزب را بر عهده می‌گیرند...پیش به سوی انتخابات پارلمانی!

براساس این گزارش، پس از کناره‌گیری مارین لوپن از ریاست حزب راست افراطی جبهه ملی برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2017، «ژان فرانسوآ ژالک» رهبری موقت این حزب را برعهده گرفت اما پس از انتشار برخی شایعات وی به نفع «استیو بریوآ» از ریاست موقت جبهه ملی کنار رفت.

لوپن در جریان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه که یکشنبه هفته پیش برگزار شد، با کسب 33.9 درصد آراء مغلوب رقیب خود «امانوئل ماکرون» شد و برای دومین بار متوالی از انتصاب به مقام ریاست جمهوری فرانسه بازماند.

مارین لوپن دختر ژان ماری لوپن بنیانگذار این حزب است. وی از 16 ژانویه 2011 ریاست جبهه ملی فرانسه را بر عهده دارد و از سال 2004 تاکنون عضو پارلمان اروپاست.

حزب راست افراطی جبهه ملی در 5 اکتبر 1972 توسط ژان ماری لوپن بنیان گذاشته شد.