اخراج رئیس اف بی آی پایان کار ترامپ است

به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "رابرت رایش"، وزیر کار در دولت بیل کلینتون و صاحب‌نظر آمریکایی در مقاله‌ای برای مجله "آلترنت" نوشت: اظهارات خود ترامپ درباره علت اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی حاکی از شواهد مبرهنی است که نشان می‌دهد او خود مانع اجرای عدالت است. سوال این است که چه دلیل دیگری برای استیضاح نکردن ترامپ باقی مانده است؟ 

وزیر کار دولت کلینتون در سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در بخش دیگری آورده است: در دوره‌ای قرار داریم که آمریکایی‌ها وفاداری خود به آمریکا را بیش از حزب نشان می‌دهند. با توجه به استیضاح نیکسون در جریان رسوایی واترگیت و استیضاح بیل کلینتون به دلیل رسوایی جنسی، استیضاح ترامپ نیز جدی‌تر می‌شود. او با اخراج جیمز کومی، روند تحقیقات درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تبانی با مسکو برای پیروزی در انتخابات را به تاخیر انداخته است. در صورتی که این موضوع اثبات شود، ترامپ مرتکب مستقیم‌ترین حمله به دموکراسی در تاریخ آمریکا شده و این پایان کار وی است.

این اقتصاددان سیاسی در بخش پایانی مقاله آورده است: ساکت کردن، ارعاب و حتی تهدید کردن افرادی که قصد ارائه شواهد را دارند، یا اینکه به دنبال ممانعت از اجرای عدالت هستند، جرم بوده و مستلزم استیضاح است.

تصمیم گیری درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح شود بر عهده مجلس نمایندگان آمریکا است.

ترامپ هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره رئیس اف بی آی را از سمت خود برکنار کرد. کومی چندی قبل در اظهاراتی که خشم رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه داشت، تائید کرد تحقیقاتی در مورد ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه در جریان است.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند کومی یک روز پس از آن برکنار شده که از دولت برای پیشبرد تحقیقات در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درخواست بودجه کرده است.

رئیس اف‌بی‌آی در حالی برکنار شده که او به دلیل به جریان انداختن تحقیقات در مورد ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها، تنها چند روز پیش از انتخابات، به جانبداری از ترامپ و اثرگذاری بر انتخابات متهم شده بود.