حمله هکرها به پمپ بنزین‌های چین

 دست کم بیش از ۳۰ هزار سازمان و شرکت در سراسر چین و صدها شرکت در منطقه هنگ کنگ هدف حملات سایبری باج افزارها قرار گرفته اند.

روز سه شنبه در تارنمای مرکز «چیهو» چین که از موسسات اطلاع رسانی و آموزشی محسوب می شود، ‌اعلام شد که بیش از چهار هزار دانشگاه و موسسه آموزشی نیز هدف هکرها قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش؛ فروشگاه ها، ایستگاه های راه آهن و همچنین بیمارستان ها و بسیاری از مراکز خدماتی در چین و هنگ کنگ قربانی ویروس مذکور شده اند که با نام «می خواهم گریه کنم» در رایانه ها فعال می شود و پرونده های آنها را قفل می کند و طعمه های این هکرها در قبال پرداخت وجه می توانند از شر این ویروس خلاصی یابند.

این ویروس به قدری قوی عمل کرده که بر اساس گزارش شرکت ملی نفت چین توانسته است پمپ های بنزین در ۲۰ هزار ایستگاه عرضه سوخت در چین را از کار بیندازد.

شرکت «باکس» در هنگ کنگ هم گزارش کرده که دست کم ۴۸ بار مورد حمله هکرها از هفت کشور جهان قرار گرفته و خسارات زیادی را متحمل شده است.

این در شرایطی است که بر اساس گزارش رسانه های گروهی هنگ کنگ و چین هزاران مورد حمله به رایانه های سازمان های مختلف رخ داده و حملات به طور متوالی در روزهای اخیر ادامه داشته است.

بر اساس اعلام کارشناسان، ممکن است حمله گسترده باج افزارها موسوم به «وانا کرای»، در روزهای آینده نیز در سراسر جهان ادامه داشته باشد و در گسترده ای افزایش یابد.

گفته می شود این بدافزار قدرتمند ساخت آژانس امنیت ملی آمریکا است که تاکنون علاوه بر قاره آسیا چندین کشور اروپایی را نیز مورد حمله قرار داده است.