ناآرامی ها در اوکلند، کالیفرنیا و نیویورک

سرویس بین الملل افکار نیوز - پلیس اردوگاه معترضان هوادار جنبش وال استریت را در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا جمع آوری کرده است.

به گزارش سرویس بین المللی افکار نیوز، پلیس ضدشورش پس از اخطار به تجمع کنندگان اقدام به جمع آوری چادرهای آنها کرده است. حداقل سی نفر از تظاهرکنندگان بازداشت شدند. پیش تر، پلیس در شهرهای پورتلند و سالت لیک سیتی هم اقدام به جمع آوری اردوگاه های معترضان کرده بود.

سی نفر از معترضان در شهر سن لوئیس نیز به وسیله پلیس بازداشت شده اند.


جمع آوری کمپ‌ معترضان ' اشغال وال استریت ' در اوکلند

با گذشت حدود دو ماه از آغاز تجمع های اعتراضی موسوم به " جنبش اشغال وال استریت " گزارش هایی مبنی بر " افزایش جرایم شهری " در مناطقی که معترضان سکنی گزیده اند، منتشر شده است.

پلیس در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا، کمپ معترضان جنبش موسوم به " اشغال وال استریت " را جمع آوری کرد.

بامداد روز دوشنبه(۱۴ نوامبر - ۲۳ آبان) پلیس شهر اوکلند با اعزام نیروهای خود به محل تجمع معترضان حامی جنبش اشغال وال استریت در شهر اوکلند، چادرهای آنها را جمع آوری کرد و با متفرق کردن این افراد، محل را با علامت های ویژه " منطقه تحقیقات جنایی " اشغال کرد.

پلیس اوکلند علت تخلیه و اشغال محل تجمع کنندگان در این شهر را نیاز به بررسی جزئیات حادثه شلیک به یک جوان ۲۵ ساله در روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده و گفته که این منطقه تا هنگام کامل شدن تحقیقات جنایی و پزشکی قانونی بسته خواهد بود.

در جریان حادثه روز پنجشنبه، کاید اولا فاستر، که از تجمع کنندگان در برابر مرکز فرانک اوگاوا اوکلند بود، در جریان یک تیراندازی کشته شد.

همچنین پلیس اوکلند ۳۲ نفر از معترضان را که در برابر تخلیه محل مقاومت کردند، بازداشت کرده است.

برچیدن کمپ معترضان جنبش وال استریت در اوکلند در حالی صورت می گیرد که روز یکشنبه هم، پلیس شهر پورتلند در ایالت اورگان به جمع آوری چادرها و متفرق کردن تجمع " اشغال وال استریت " پرداخته و ۵۰ نفر را که در برابر دستور ترک محل مقاومت کرده بودند، بازداشت کرده بود.

گزارش های مشابهی از جمع آوری کمپ های معترضان در شهرهای دنور(ایالت کلورادو) و سالت لیک سیتی(ایالت یوتا) در روز شنبه گذشته منتشر شده که در جریان عملیات پلیس در شهر دنور هم ۱۷ نفر بازداشت شده اند.

رقم بیکاری در اوکلند بالاتر از رقم متوسط بیکاری در آمریکاست و مشکلات اقتصادی سه سال گذشته تاثیر عمیقی بر این شهر گذاشته است.



برنامه معترضان برای تعطیلی وال‎استریت

معترضان ضد صنف گرایی در نیویورک قصد دارند با برگزاری یک کارناوال خیابانی به مناسبت سه ماهه شدن جنبش اعتراض‎آمیز خود، وال استریت را تعطیل کنند.

به گزارش روز سه شنبه(۲۴ آبان، ۱۵ نوامبر) رویترز، معترضان قصد دارند روز پنجشنبه قبل از پیشروی به سمت مترو شهر، با راه‎پیمایی از اردوی اعتراضی خود در پارک زاکوتی واقع در منطقه لوور منهتن، وال استریت، مرکز تجاری امریکا و مقر بازار بورس نیویورک را تعطیل کنند.

جنبش سراسری در امریکا، موسوم به " وال استریت را تصرف کنید "، ۱۷ سپتامبر، هنگامی آغاز شد که امریکایی‌ها در اعتراض به " طمع ورزی شرکت‌های بزرگ " و فساد در سطوح عالی پارک زاکوتی را تصرف کردند. این جنبش الهام بخش جنبش‌های مشابهی در سطح جهان بوده است.

بر پایه این گزارش، پیش بینی می‌شود در تظاهرات روز پنج شنبه، معترضان در پل بروکلین راه‎پیمایی کنند. این در حالی است که در تظاهرات مشابهی در طول این پل در ماه گدشته، بعد از اینکه بعضی از معترضان در پیاده رو نشسته و حاضر به حرکت نشدند و عده‌ای نیز در در خیابان ماندند، بیش از ۷۰۰ نفر دستگیر شدند.

جنبش اعتراض‎آمیز " تصرف " در امریکا در حالی در سراسر این کشور دنبال می‎شود که پلیس به سرکوب شدید معترضان در شهرهای مختلف امریکا اقدام کرده است.

در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در امریکا، نیروهای پلیس اوکلند چندی پیش در تاریخ ۲۵ اکتبر اسکات اولسن یک سرباز سابق نیروی دریایی امریکا را که به معترضان این شهر پیوسته بود، مورد هدف قرار داده که درجریان این امر یک گلوله گاز اشک‎آور به سر اولسن اصابت کرد و موجب شکستگی جمجمه وی شد.

زخمی شدن این سرباز سابق امریکایی توجه ملی را به تبعات استفاده مکرر پلیس از گازهای اشک‌آور علیه معترضان جلب کرده است.

معترضان با اشاره به مصدوم شدن اسکات اولسن که از آن به عنوان بدترين مورد از زمان شروع اعتراضات وال استريت ياد ميشود، ميگويند اين موضوع نشان ميدهد که پليس در عمليات سرکوبگرانه خود به هيچ وجه به سلامتي و ايمني تظاهرکنندگان توجهي نميکند.