واکنش قطر به فراخوانی سفرای خود از چند کشور عربی

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود تأکید کرد که اظهارات منتسب به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور که بر روی خروجی خبرگزاری قطر قرار گرفت، صحت ندارد و سایت خبرگزاری از سوی یک منبع نامشخص هک شده بود.

در خبری که از قول وزیر خارجه قطر در سایت خبرگزاری این کشور نقل شد، آمده بود که دوحه سفرای خود از عربستان، کویت، مصر، امارات و بحرین را فراخوانده و از سفرای این کشورها در دوحه خواسته است تا ظرف 24 ساعت آینده دوحه را ترک کنند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای این اظهارات منسوب به وزیر خارجه این کشور را ساختگی دانست و آن را تکذیب کرد.

شب گذشته خبرگزاری قطر اظهاراتی از امیر این کشور در حمایت از ایران و جنبش‌های حماس و حزب‌الله منتشر کرد اما ساعاتی بعد مسئولان قطر تأکید کرد که این اظهارات منتسب به امیر قطر صحت ندارد و خبرگزاری این کشور هک شده بود.

تمیم بن حمد آل ثانی در این اظهارات گفته بود: پایگاه هوایی آمریکایی «العدید» از قطر در قبال طمع کشورهای همسایه حمایت کرد. اقدامات تنش‌زا علیه ایران نیز خطاست زیرا ایران نقطه ثقل منطقه است و حماس و حزب‌الله جنبش‌های مقاومت به شمار می‌آیند نه گروه‌های تروریستی... جنبش حمای نماینده قانونی ملت فلسطین است.

در پی انتشار این خبر، شبکه‌های العربیه در عربستان و اسکای نیوز که از ابوظبی پخش می‌شود، با دعوت از مهمانان متعدد، برای ساعت‌ها به امیر قطر و سیاست کشورش حمله کردند.