دست رد پاکستان به ائتلاف عربستان

نفیس‌زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: عضویت اسلام‌آباد با عضویت در ائتلاف نظامی عربستان علیه هیچ کشوری وارد عمل نمی‌شود.

به گزارش دیلی پاکستان،وی افزود: سیاست پاکستان در پیوستن به ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی واضح و روشن است.

زکریا تأکید کرد: ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده و هیچ کشوری نمی‌تواند یکجانبه نظر خود را بر سایر اعضای این ائتلاف تحمیل کند.

نفیس زکریا تصریح کرد: اگر فرماندهی ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی به پاکستان سپرده شده ما نمی‌توانیم بگوییم در نشست ریاض اهمیتی به این کشور داده نشد.

وی افزود: نشست ریاض با تأخیر آغاز شد بنابراین نمایندگان بسیاری از کشورها فرصت بیان نظرات خود و سخنرانی را پیدا نکردند.

زکریا اظهار داشت: هنوز قوانین ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی مشخص نشده بنابراین نباید درباره اهداف تشکیل این ائتلاف زود قضاوت کنیم.

نفیس زکریا گفت: سیاست پاکستان در قبال عضویت در ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی ابهام ندارد زیرا اسلام‌آباد بارها اعلام کرده است که تحت هیچ شرایطی علیه هیچ کشوری وارد عمل نمی‌شود و نسبت به این موضوع متعهد است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: اسلام‌آباد باید در نشست ریاض بی‌طرفی خود را حفظ و از ایران حمایت می‌کرد.

وی افزود: پاکستان باید نقش میانجی‌گر بین ایران و عربستان را داشته باشد زیرا شرکت در جنگ دیگران به ویژه کشورهای اسلامی به نفع این کشور نیست.

از سوی دیگر مردم پاکستان با شرکت در یک همایش با عنوان ثبات پاکستان و امام مهدی (عج) که از طرف حزب مجلس وحدت مسلمین در شهر کراچی برگزار شد از سیاست خارجی کشورشان نسبت به عربستان و آمریکا انتقاد کردند.

راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین با سخنرانی برای اعضای شرکت کننده در این همایش اظهار داشت: سیاست خارجی پاکستان را آمریکا، اسرائیل و آل سعود تعیین می‌کنند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کشورمان به دست آل سعود بیفتد و آنها برای مردم پاکستان تصمیم‌گیری کنند.