فایننشال تایمز: بودجه ترامپ خیانت بزرگی به طبقه متوسط آمریکاست

 پایگاه اینترنتی نشریه فایننشال تایمز در مطلبی نوشت: بودجه ترامپ حمایت از قشر ضعیف آمریکا را کاهش خواهد داد. ترامپ در مبارزات انتخاباتی اش از کمک به قشر متوسط حرف می زد. در این بودجه به غیر از کاهش کمک ها به افراد نیازمند، مانند بن های غذا، بودجه مربوط به آموزش عالی هم کمتر خواهد شد و همچنین ارائه کمک هزینه برای آنهایی که استطاعت بازپرداخت وام تحصیلی شان را ندارند حذف می شود. 

 

مشوق های مالیاتی برای افرادی که حقوق پایین دارند به منظور ترغیب آنها برای ماندن بر سر شغل خود، به شدت کاهش خواهد یافت. 

 

سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات، آموزش مشاغل ، درمان اعتیاد به مواد مخدر و اعطای بورسیه هم بسیار کاهش خواهد یافت. تنها موردی که هزینه ها افزایش خواهد داشت بودجه دفاعی آمریکا و امنیت مرزی آمریکا و مکزیک خواهد بود. 

 

چهار نهاد در دولت ترامپ که عبارتند از وزارت آموزش،مسکن، انرژی و آژانس حفاظت از محیط زیست توسط افرادی اداره می شوند که خواستار تعطیلی این نهادها هستند. 

 

تقریبا سه چهارم بودجه آمریکا اکنون برای امور دفاعی، پرداخت بهره بدهی ها، امنیت اجتماعی و بهداشت و درمان اختصاص دارد.

 

این مبلغ قرار است در دوران ترامپ 80 درصد افزایش پیدا کند. سهم سرمایه گذاری در نیروی انسانی، مخصوصا در آموزش و پرورش مهارت ها باز هم کاهش خواهد داشت. 

 

نهایتا اینکه پیروزی ترامپ نشانه ای بود حاکی از ناموفق بودن نظام این کشور و آنچه او قصد دارد انجام دهد باز هم با شکست بزرگتری همراه خواهد بود.