هیچ دولتی نمی تواند مانع همه حملات تروریستی شود

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا امروز جمعه  در سخنانی ضمن انتقاد از ترزا می نخست وزیر به خاطر کاهش تعداد نیروهای پلیس، تاکید کرد: این اقدام دولت موجب افزایش خطر تروریسم شده است.

در حالی که رقابت های انتخاباتی بریتانیا بار دیگر از سر گرفته شده است، کوربین تصریح کرد: دخالت بریتانیا در جنگ های خارجی موجب تشدید خطر تروریسم در داخل این کشور شده است.

به دنبال حمله تروریستی دوشنبه شب به یک کنسرت در شهر منچستر، رقابت های انتخاباتی بریتانیا متوقف شده بود. در این حادثه حداقل 22 نفر کشته شدند. سلمان عابدی عامل اصلی این انفجار انتحاری شناسایی و معرفی شده است. انتخابات سراسری بریتانیا قرار است به درخواست ترزا می 8 ژوئن برگزار شود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار همچنان شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات آتی دارد ولی انفجار منچستر موجب شده است تا اختلاف آرا بین دو حزب اصلی و رقیب کاهش یابد.

کوربین در ادامه گفت: هیچ دولتی نمی تواند مانع همه حملات تروریستی شود. اگر فردی به اندازه کافی مصمم باشد و انگیزه کافی را برای انجام حمله تروریستی داشته باشد، این اقدام را انجام خواهد داد. ولی مسئولیت دولت این است که احتمال را کاهش دهد، به پلیس اطمینان دهد که منابع کافی را در اختیار دارد، سیاست خارجی ما نیز باید به گونه ای باشد که تهدید علیه این کشور را کاهش دهد.

کوربین وعده داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات ژوئن، تعداد نیروهای پلیس را 10 هزار نفر افزایش دهد. دولت فعلی بریتانیا تعداد نیروهای پلیس را کاهش داده است. تعداد نیروهای پلیس بریتانیا فعلا نسبت به سال 2001 میلادی کمتر شده است.