ادعای جدید ترامپ: اخبار منتشر شده درباره دامادم جعلی است

 به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز یکشنبه پس از گزارش های منتشر شده درباره اینکه دامادش تلاش کرده بود پیش از به قدرت رسیدن وی یک کانال ارتباطی مخفی با روسیه برقرار کند گفت: بسیاری از اطلاعاتی که از کاخ سفید درز کرده « اخبار جعلی» است.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: معتقدم بسیاری از اطلاعاتی که از کاخ سفید درز کرده دروغ هایی ساختگی است که هشتگ فیک نیوز #FakeNewsآنها را ساخته است.

ترامپ پس از سفری 9 روزه به خاورمیانه و اروپا که روز شنبه پایان یافت، به کاخ سفید بازگشت تا با سوالات بیشتری درباره تماس های ادعایی بین جرد کوشنر داماد خود با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن روبرو شود.

برخی رسانه ها زمانی که ترامپ سرگرم سفر به خاورمیانه و اروپا بود گزارش دادند کوشنر ماه دسامبر تماس هایی با مسکو درخصوص ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی داشته است.

مقامات کنونی و سابق آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفتند: جرد کوشنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور و پس از آن دست‌کم سه تماس فاش نشده با سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

دو نفر از این مقامات گفتند این تماس ها شامل دو تماس تلفنی بین آوریل و نوامبر سال گذشته است. دو منبع دیگر - یکی از مقامات کنونی و دیگری از مقامات سابق - گفتند کوشنر اوایل امسال به یکی از کانون های توجه تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره احتمال تبانی بین ستاد تبلیغاتی ترامپ و کرملین تبدیل شد.

این دو منبع افزودند: کوشنر ابتدا سال گذشته زمانی که ماموران تحقیق اف بی آی بررسی درمورد ارتباط های مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا را با مقامات روسیه آغاز کردند ، به کانون توجه آنها تبدیل شد.

شبکه ان بی سی نیوز روز پنجشنبه گزارش داد کوشنر مورد بررسی دقیق اف بی آی است و این نخستن علامتی است که نشان می دهد این تحقیقات که ژوئیه گذشته آغاز شد به محفل داخلی رئیس جمهور آمریکا رسیده است.

اف بی آی از اظهارنظر در این خصوص خودداری و سفارت روسیه نیز اعلام کرده سیاستش آن است که از اظهارنظر درباره تماس های دیپلماتیک خاص خودداری کند. کاخ سفید هم به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

وکیل مدافع داماد ترامپ نیز گفت: کوشنر هیچ تماسی با سرگئی کیسلیاک را بین ماه آوریل و نوامبر به خاطر نمی آورد.کوشنر در این مدت هزاران تماس داشته است و نمی تواند تماس خاصی را به خاطر بیاورد.

در همین حال کاخ سفید ماه مارس اعلام کرد کوشنر و فلین ماه دسامبر با کیسلیاک در برج ترامپ دیدار داشته اند تا درمورد یک خط ارتباطی گفتگو کنند. کیسلیاک همچنین آوریل 2016 در یک سخنرانی تبلیغاتی ترامپ در واشنگتن که کوشنر نیز در آنجا بوده ، حضور داشته است.

 

 

 

ادعای جدید ترامپ: اخبار منتشر شده درباره دامادم جعلی است