حاکمیت شبانه طالبان بر شب‌های کابل

هر چند فعالیت طالبان در کابل از قبل نیز وجود داشته اما در این اواخر ایجاد ایست‌ و بازرسی‌های شبانه توسط این گروه، موجب نگرانی شهروندان پایتخت شده است.

«عبدالرحمان هاشمی» رئیس شورای ولایتی کابل به «رادیوآزادی» گفته که طالبان دستکم در چهار شهرستان اطراف کابل ایست‌ و بازرسی‌های شبانه دارد و خودروها و افراد را بازرسی می‌کند.

وی افزود: طالبان در شهرستان‌های «قره‌باغ»، «سروبی»، «پغمان»، «موسهی» علاوه بر ایست‌ و بازرسی، گشت‌های شبانه نیز دارند.

به گفته رئیس شورای ولایتی کابل تلاش‌های نیروهای امنیتی افغان برای مهار فعالیت‌های شبانه طالبان در اطراف شهر کابل نتیجه نداشته است.

نماینده مردم کابل در حالی از افزایش فعالیت طالبان در کابل ابراز نگرانی می‌کند که اخیرا کشتار هدفمند برخی از کارمندان و افسران نیروهای امنیتی افغان در این شهر افزایش یافته است.

پیش از این نیز در برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این که نیروهای امنیتی افغان در شب بر شهر کابل تسلط چندانی ندارند و حدود دو برابر نیروهای امنیتی افغان، افراد مسلح وجود دارد.

در عین حال «حسن‌شاه فروغ» فرمانده پلیس کابل گفته است: نیروهای امنیتی افغان توانایی مهار فعالیت گروه‌های مخالف در این ولایت را دارند و برای مقابله با طالبان در کابل عملیاتی را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، فعالیت طالبان در حال حاضر در شهرستان‌های قره‌باغ و موسهی از سوی نیروهای امنیتی افغان مهار شده است.