ملک سلمان چهره واقعی اسلام آمریکایی را به جهان معرفی کرد

علی احمدی کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در دنیای امروز اقتصاد حرف اول را می‌زند، اظهارداشت: یکی از مولفه‌های اساسی در سیاست خارجی عربستان دلاری است که از فروش نفت به دست می‌آورد و این پول باد آورده، برخی کشورها را پیرامون عربستان حفظ می‌کند.

 

وی با اشاره به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی، بیان داشت: حاکم عربستان چهره واقعی اسلام آمریکایی را در این اجلاس معرفی و صراحتا اعلام کرد که این اجلاس یک اجلاس اسلامی و آمریکایی است.

احمدی تصریح کرد: اسلام آمریکایی به وضوح در اجلاسی که به میزبانی سعودی برگزار شد، مشاهده می‌شود و ترامپ با توجه به بحران‌ها و مشکلات داخلی کشورش و باتوجه به روحیه تجارت پیشه‌اش به دنبال تامین منابع مالی و یافتن فضاها و فرصت‌ تجارت است که پادشاه عربستان این فرصت را در اختیار او قرار داد. لذا چنین اجلاسی پیش از آنکه ارزش استراتژیک داشته باشد، در حقیقت نمایشی برای کسب منابع مالی برای آمریکاست.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای دستیابی به  منابع مالی کشورهای مسلمان از جمله عربستان به این اجلاس نیاز داشتند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عربستان برای اینکه خود را از نام ننگین پرورش دهنده تروریست و فشارهای ناشی از آن رها کند، نیاز به خلق چنین نمایشی داشت. لذا برگزاری این اجلاس را سرپوشی برای اقدامات پلید خود قرار داد.