تاکتیک‌های جدید داعش برای حملات در انگلیس

 روزنامه دیلی استار انگلیس خبر داد داعشی‌هایی که در این کشور به سر می‌برند با درس‌هایی که از حمله تروریستی منچستر گرفتند، حملات بیشتری با تاکتیک‌های جدید در سراسر انگلیس به راه خواهند انداخت.

دیلی استار آنلاین روز دوشنبه (امروز) نوشت کارشناسان بر این باورند که حمله سلمان عبیدی عامل تروریستی منچستر مسیر را برای نوع جدیدی از حملات تروریستی در سراسر انگلیس هموار کرده است و امکان دارد در شمال غربی انگلیس هم دیده شود.

تعداد نیروهای مسلح پلیس در سراسر انگلیس افزایش چشمگیری داشته و در برخی مکان‌ها ارتش حاضر شده است تا امنیت را در مقابله با حملات داعش برقرار کند.

کارشناسان انگلیسی می‌گویند تروریست‌های داعش در حال حاضر در تلاشند به ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین افراد حمله کنند تا نتیجه آن تلفات بالایی داشته باشند.

این کارشناسان هشدار دادند شهرهای منچستر، لیورپول و بلک‌پول در شمال غربی از اهداف اولیه تروریست‌ها خواهند بود.

سلمان عبیدی از یک خانواده پناهجوی لیبیایی بود که در عملیاتی انتحاری دوشنبه شب گذشته خود را در مقابل یکی از خروجی‌های کنسرتی در منچستر منفجر کرد و به موجب این حادثه 22 نفر کشته شدند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و نیروهای امنیتی انگلیس دریافتند عبیدی مدتی به ترکیه و سوریه سفر کرده بود.

در حالی که ده روز تا انتخابات سراسری در انگلیس زمان باقیست، تدابیر شدید امنیتی در سراسر این کشور به شدت افزایش یافته است.