استقبال آمریکایی ها از کمپین «برکناری ترامپ»

 تعداد شهرها و دولت های محلی که از کنگره ایالات متحده خواستار اعلام جرم علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند در حال افزایش است.

به نوشته پولیتیکو، هر چند شاید کنگره آمریکا آماده آغاز روند اعلام جرم علیه دونالد ترامپ نباشد اما تعداد شهرهایی که در حال تلاش برای متقاعد کردن کپیتال هیل برای انجام این کار هستند رو به افزایش است.

در همین رابطه «بروکلین» در ماساچوست دهمین شهری است که حکومت محلی آن امروز سه شنبه قطعنامه ای را برای اعلام جرم علیه ترامپ تصویب می کند. این اقدام گامی برای اعمال فشار بر نماینده این شهر در کنگره آمریکاست تا تحقیقاتی رسمی را علیه ترامپ آغاز کند؛ تحقیقاتی که می تواند در نهایت به برکناری ترامپ از مقام ریاست جمهوری منجر شود.

بر اساس این گزارش، شهرهای کمبریج، آمهرست، پلهام و لورت از ایالت ماساچوست پیش از این خواستار چنین اقدامی شده اند و شهر «نیوتاون» نیز درصدد ارائه چنین درخواستی است.

برهمین اساس کالیفرنیا دیگر نقطه ای است که درخواست برای اعلام جرم علیه ترامپ در آن بسیار بالاست و در اوایل ماه می شورای شهر لس آنجلس با تصویب قانونی خواستار آغاز روند اعلام جرم علیه ترامپ شده بود.

شهرهای ریچموند، آلامدا، و برکلی نیز دیگر شهرهایی هستند که چنین درخواستی را مطرح کرده اند و در شیکاگو نیز شورای این شهر فرمانی را در این رابطه آماده کرده که در حال حاضر ۳۱ نفر از آن حمایت می کنند.