بسته‌ای از هدایای کره شمالی برای آمریکایی‌

 خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرده است که کیم جونگ اون رهبر این کشور شخصا بر آزمایش یک فروند موشک بالستیک جدید که مجهز به سامانه هدایت کننده دقیق است، نظارت داشته است.

موشکی که روز دوشنبه شلیک شده، مجهز به یک سامانه پیشرفته خودکار برای هدایت تسلیحات موشکی بوده است.

ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرده است که کره شمالی یک فروند موشک اسکاد اصلاح شده را شلیک کرده است.کره شمالی بدون توجه به قطعنامه های شورای امنیت و فشارهای بین المللی حتی از سوی چین، به توسعه برنامه های موشکی و اتمی اش ادامه می دهد.

رهبر کره شمالی گفته است که این کشور به توسعه تسلیحات قدرتمندتر مطابق با جدول زمان بندی شده ادامه خواهد داد تا از کره شمالی در برابر تهدیدات آمریکا دفاع کند.

وی افزود: پیونگ یانگ بسته بزرگتری از هدایا را برای یانکی ها ارسال خواهد کرد.

کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرده است که یک مانور مشترک هوایی را همراه با یک فروند بمب افکن راهبردی بی یک بی آمریکا انجام داده است.

آمریکا نیز ناوگروه جنگی به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون را به منطقه اعزام کرده و این ناو آمریکایی قصد دارد به همراه یو اس اس رونالد ریگان دیگر ناو هواپیمابر آمریکایی، مانور بزرگی را برگزار کنند.

وزارت خارجه چین روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در شرایط فعلی، اوضاع در شبه جزیره کره پیچیده و حساس است و ما امیدواریم که طرف های مربوط آرامش و خویشتنداری را حفظ کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار پستی در توییتر تاکید کرد: کره شمالی با شلیک یک فروند موشک دیگر، بی احترامی بزرگی به چین متحد بزرگ خود نشان داده است. چین به سختی در حال تلاش است ولی پیونگ یانگ با این اقدام خود بی احترامی بزرگی کرده است.