انفجار در امن‌ترین نقطه کابل

نمایندگان پارلمان افغانستان در واکنش به انفجار امروز منطقه وزیر اکبر خان کابل، وقوع چنین حادثه‌ای را در امن‌ترین نقطه این شهر سوالبرانگیز خواندند.

«نظیفه ذکی» نماینده مردم کابل در پارلمان افغاستان در این ارتباط گفت: این موضوع جای سوال دارد، منطقه وزیر اکبر خان امن‌ترین نقطه کابل بوده و کامیون حامل مواد انفجاری با وجود ایستگاه‌های بازرسی چطور توانسته بطور آزاد تردد کند؟

وی ادامه داد: حکومت و مسئولان امنیتی کابل مقصر بوده و واقعا کم‌کاری در تامین امنیت از سوی آنها دیده می‌شود.

«امیرخان یار» دیگر نماینده پارلمان با متهم کردن مسئولان امنیتی به باج‌گیری و پیشبُرد امور شخصی، تاکید کرد: هیچ یک از آنها نگران مردم و تامین امنیت نیستند بلکه سر خود را به باجگیری گرم کرده‌اند.

«فوزیه کوفی» تصریح کرد: کسی با یک تفنگ ساده نمی‌تواند حتی در اطراف ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برود بعد چطور می‌شود یک کامیون حامل مواد انفجاری در امن‌ترین منطقه کابل تردد کرده و منفجر شود؟

وی یادآور شد: مشکل این است که همه خود را مسئول می‌دانند اما در جایگاه تامین امنیت و پاسخگویی به مردم هیچ کس خود را از حکومت نمی‌داند.

«محمد عارف رحمانی» در این ارتباط در پارلمان عنوان کرد: چنین کارهایی امکان‌پذیر نیست مگر دست «جاسوسان داخل نظام» در این میان باشد.

وی افزود: انتحار و انفجار با همکاری «جاسوسان داخل نظام» صورت می‌گیرد و تا زمانی که خودروهای زرهی و شیشه سیاه، تمام مقام‌های حکومت متوقف نشود، جلو انتحار و انفجار گرفته نخواهد شد.

«رمضان بشردوست» نیز با ابراز تاسف از «بی‌کفایتی مسئولان حکومتی» تاکید کرد: باید مسئولان حکومت وحدت ملی خودکشی سیاسی کنند.