تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی در راه است

 امروز- جمعه- پیشنهاد آمریکا و چین  برای اعمال تحریم‌هایی علیه تعداد بیشتری از اشخاص حقیقی و حقوقی در کره‌شمالی را به رای می‌گذارد.

به گفته دیپلمات‌ها، در این پیش‌نویس 15 شهروند کره‌شمالی و چهار موسسه و نهاد این کشور مورد تحریم قرار می‌گیرند. براین اساس، سفر این اشخاص به خارج ممنوع می‌شود و اموال و دارایی‌های آنها در سراسر جهان توقیف خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون 6 قطعنامه تحریمی علیه کره‌شمالی تصویب کرده است. این در حالی است که آمریکا خواهان تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ‌یانگ است، چین خواهان گفت‌وگو با کره‌شمالی برای کاهش تنش‌ها است.

«لیو جی یی» نماینده چین در سازمان ملل متحد، هفته گذشته گفته بود، ما می‌بایست تلاش کنیم که تنش‌ها را کاهش بدهیم تا بتوانیم از طریق گفت‌وگو، برای خلع سلاح هسته‌ای تلاش کنیم.

این در حالی است که کره‌شمالی طی ماه‌های اخیر با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت، دست به آزمایش‌های موشکی متعددی زده است.

خبر نشست امروز شورای امنیت درباره کره‌شمالی در حالی گزارش می‌شود که روز گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه 9 شرکت و نهاد دولتی و 3 شخص حقیقی به دلیل ارتباط با برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی اعمال کرد.

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر افراد و شرکت‌های کره‌شمالی، همچنین شامل دو شرکت روسی و یک شهروند این کشور نیز می‌شود.