آخرین خبرها از تحولات فلسطین
مدیر اداره اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد: نزدیک به 250 هزار فلسطینی، نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.
 
شبکه المنار لبنان اعلام کرد: هزاران فلسطینی از اهالی کرانه غربی قدس شریف به‌همراه 100 شهروند از نوار غزه، پس از فرارسیدن صبح جمعه به مسجدالاقصی آمده و نخستین نماز جمعه ماه رمضان سال جاری را اقامه کردند.
 
منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیستی، موانع نظامی متعددی را در حومه شهر قدس و نواحی خارجی شهرهای فلسطین که به بیت‌المقدس منتهی می‌شوند، ایجاد کردند؛ اما با این وجود امروز مسجدالاقصی شاهد حضور باشکوه نمازگزاران فلسطینی از نخستین ساعات صبح بود.
 
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند که تنها به مردان بالاتر از 40 سال ساکن کرانه غربی قدس اجازه ورود به مسجدالاقصی را خواهند داد، اما زنان در تمامی سنین و بدون داشتن مجوز ورود می‌توانند به شهر قدس وارد شوند.
 
هم‌چنین منابع صهیونیستی اعلام کردند که به فلسطینیان زیر 12 سال ساکن کرانه غربی، تنها اجازه داده می‌شود تا بدون روادید به شهر قدس وارد شوند. 
 
به‌علاوه شهروندان فلسطینی بین سنین 30 الی 40 سال، با داشتن مجوزهای ویژه اجازه ورود به شهر را دارند، اما افراد بین 12 تا 30 سال به‌هیچ‌وجه حق ورود به شهر بیت‌المقدس را ندارند.
 
پلیس صهیونیستی اعلام کرد که تنها به 100 فلسطینی بالاتر از 55 سال ساکن نوار غزه در قالب اتوبوس‌های ویژه، اجازه ورود به قدس جهت اقامه نماز داده شده است.
 
به‌نقل از منابع صهیونیستی؛ این افراد می‌بایست پس از کنترل مجوزهایشان از سوی پلیس اسرائیل به قدس وارد شده و بعد از پایان یافتن مراسم نماز، مستقیما به نوار غزه بازگردند.