تکرار خواسته ترامپ برای تصویب طرح ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (دیروز) به وقت محلی اعلام کرد که آمریکا می‌بایست در مواجهه با حملات تروریستی «باهوش و سرسخت» باشد و مدعی شد که حمله تروریستی لندن بر لزوم اقدام عمل دادگاهها در تأیید پیشنهاد وی مبنی بر اعمال محدودیت سفر برای اتباع 6 کشور با جمعیت اکثریت مسلمان تأکید می‌کند.

شبکه «سی ان بی سی» گزارش کرد، درست مدت اندکی بعد از حمله تروریستی لندن، ترامپ در یک پیام توییتری بر حمایت آمریکا از بریتانیا تأکید کرد.

ترامپ همچنین پیشنهاد داد که طرح ممنوعیت سفر وی خیلی فوری بعنوان «سطح فوق‌العاده ایمنی» مقابل تروریسم تصویب شود.

چندی پیش، یک حمله تروریستی در کنسرت «منچستر» به کشته شدن دهها نفر منجرشد و مقامات انگلیس را در آستانه انتخابات پارلمانی هفته آینده این کشور به حالت آماده باش کامل درآورد.

در یک حادثه دیگر، روز شنبه به وقت محلی، منابع محلی انگلیسی از هجوم یک خودرو به میان جمعیت عابران پیاده روی پل «لندن» در این شهر خبر دادند.

گزارشات حاکی از آن است که راننده بعد از پیاده شدن از خودرو با چاقو به سمت عابران پیاده حمله کرده است.

 «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که با این حادثه روز شنبه همچون یک «اقدام بالقوه تروریستی» برخورد می‌شود.

ترامپ در حالی مجدداً پیشنهاد خود برای اعمال ممنوعیت ورود اتباع سوریه، یمن، ایران، لیبی، سومالی و سودان به خاک آمریکا را مطرح کرده است که دادگاههای فدرال و وزارت دادگستری آمریکا طرح اولیه ترامپ در خصوص چنین ممنوعیتی را اوایل سال جاری میلادی رد کردند.

کاخ سفید سپس نسخه دومی از این ممنوعیت 90 روزه سفر اتباع 6 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان جهان به آمریکا را ارائه کرد. در این بازه زمانی، دولت آمریکا اعتبار اطلاعات پیشینه اتباع این 6 کشور را موردارزیابی قرار می‌دهد.

نسخه دوم فرمان اجرایی ترامپ هنوز تصویب نشده است و دولت می‌بایست در حال حاضر دیوان عالی آمریکا را متقاعد کند که این فرمان اجرایی ترامپ را تأیید کنند.