تسلیم یا مرگ؛ گزینه‌های پیش روی داعش در موصل

به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز،  سرلشکر ستاد مزهر العزاوی فرمانده عملیات دجله عراق از کشته شدن دو عامل انتحاری بعد از محاصره خانه آنها در شمال شرقی شهر بعقوبه خبر داد.

العزوای گفت: نیروهای عراقی موفق شدند که این دو عامل انتحاری حامل کمربند انفجاری را در منطقه الهویره در نزدیک باغ های روستای المخیسه در 22 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه تعقیب کنند.

وی افزود: این دو عامل انتحاری در یک خانه متروکه مخفی شده بودند که خانه به محاصره در آمد و آنها در جریان درگیری با نیروهای عراقی کشته شدند.

کشف زندان بزرگ زیرزمینی داعش در موصل

یک منبع محلی در استان نینوای عراق از کشف زندان بزرگ زیرزمینی گروه تروریستی داعش در کرانه راست شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.

این منبع امنیتی گفت: نیروهای عراقی در جریان آزادسازی محله های کرانه راست موصل یک زندان بزرگ زیرزمینی داعش را کشف کردند که دهها نفر از افراد اهل فلوجه، رمادی، صقلاویه و کرمه در آن نگهداری می شدند.

این منبع افزود: زندانیان آزاد و مورد درمان لازم قرار گرفتند و سپس برای بررسی دقیق وضعیت امنیتی و تحویل به خانواده هایشان به محل دیگری برده شدند.

مقابله الحشد الشعبی با حمله داعش در غرب بلد

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی عراق با حمله گروه تروریستی داعش به بخش بلد مقابله کردند.

این منبع گفت: تیپ 43 نیروهای الحشد الشعبی شنبه شب هدف حمله داعش در تقاطع فرحانیه در روستای جرمط در غرب شهر بلد قرار گرفت.

وی افزود: نبردها با عناصر داعش همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عناصر داعش را از اکثر مناطق استان صلاح الدین بیرون کرده اند اما این گروه هر از چند گاهی حملاتی را در برخی مناطق این استان صورت می دهد که با ناکامی روبرو است.

تسلیم یا مرگ؛ گزینه‌های پیش روی داعش در موصل

فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که عناصر گروه تروریستی داعش با دو گزینه تسلیم یا مرگ در موصل روبرو هستند.

سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی تصریح کرد: داعشی ها تنها دو گزینه تسلیم شدن یا مرگ را در موصل پیش روی خود دارند.

وی افزود: یگان های ما در حصار خارجی بخش قدیمی شهر موصل هستند و با این اوباش تسویه حساب خواهیم کرد.

این فرمانده تصریح کرد: اگر شهر موصل خالی از سکنه بود؛ آزادسازی کرانه راست و چپ آن کمتر از یک ماه تمام می شد اما تلاش ما برای حفظ جان شهروندان باعث تاخیر در عملیات شد.

وی افزود: ما به نبرد تا کشتن آخرین عنصر داعش در استان نینوا ادامه خواهیم داد.