ادعای سفیر آمریکا در مسکو درباره نقش ایران در سوریه

به نقل از تاس، سفیر آمریکا در روسیه در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه این کشور مدعی  شد که واشنگتن از تمامی تلاش های منجر به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه حمایت می کند اما نقش ایران در سوریه در تشنج زدایی از این کشور بحث برانگیز است.

بر اساس این گزارش، «جان تفت» بدون اشاره به حمایت های آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه گفت: ما در آستانه (قزاقستان) شاهد بودیم. بحث (و اختلاف) در مورد آن کشورها مانع از دستیابی ما به هر نوع توافق شد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود مدعی شد: ما از هرگونه تلاش برای متوقف کردن کشتار حمایت می کنیم. اما مسائل بزرگتری نیز در پیشروی ما وجود دارند.

گفتنی است گفتگوهای صلح سوریه در شهر آستانه قزاقستان در تاریخ ۳ و ۴ ماه مه سال جاری میلادی در سطحی بالا برگزار شد. این گفتگوها میان کشورهای ایران، ترکیه و روسیه انجام شده و آمریکا نیز به عنوان ناظر در این مذاکرات حضور داشت.

کشورهای مذکور در حضور استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر سر تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند. جلسه ای که واشنگتن مدعی است هیچ دستاورد عملی نداشته و نتوانسته کاری در خصوص تشکیل مناطق مذکور در سوریه از پیش ببرد.