انتقاد رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از بیانیه ترامپ درباره ایران

 بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی در تهران که در آن دونالد ترامپ ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد، با انتقاد رئیس شورای روابط خارجی آمریکا مواجه شده است.

روز چهارشنبه و پس از آغاز خبرها درباره حملات تروریستی در تهران که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، رئیس شورای روابط خارجی بر لزوم محکوم کردن این حمله از سوی رئیس‌جمهور کشورش تاکید کرده بود.

«ریچارد هاس» به ترامپ گفته بود: «محکومیت تروریسم، اگر می‌خواهد قابل قبول باشد،نباید گزینشی باشد. باید (حملات) تهران را هم مانند (حملات) اروپا محکوم کرد.

با گذشت ساعت‌های طولانی از این حملات، کاخ سفید بیانیه‌ رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد که در آن ایران تلویحا قربانی تروریسم خودخوانده توصیف شده است.

در بیانیه آمده است: «غمگین قربانیان بی گناه حملات تروریستی ایران و مردم ایران هستیم و برای آن ها دعا می‌کنیم. تاکید می‌کنیم کشورهایی که حامی تروریسم هستند، خود را در معرض این تهدید قرار می‌دهند که قربانی شری شوند که خود گسترش می‌دهند.»

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، این بار از متن و لحن بیانیه دونالد ترامپ درباره حملات تروریستی در تهران انتقاد کرد.

او در توئیترش نوشت: «بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی در ایران که بعد از ابراز همدردی می‌گوید ایران سزاوار این حمله است، در واقع نتیجه تدوین متن بدون یک دستورالعمل هوشمندانه توسط یک تیم چند دسته و متفرق است».

هاس افزود: «برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید پرده از فرایند و سیاست پشت این بیانیه مخدوش کاخ سفید درباره اقدامات تروریستی در ایران بردارند».