کاهش مجدد سطح محبوبیت ترامپ

 نتایج نظرسنجی دانشگاه "کوینیپیاک" که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد تنها 34 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی از عملکرد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – رضایت دارند. این در حالی است که 57 درصد شهروندان آمریکایی کارنامه عملکرد رئیس جمهور کشور خود را مناسب نمی‌دانند.

 

این در حالی است که سطح حمایت از دونالد ترامپ در نظرسنجی پیشین این دانشگاه، 35 درصد و سطح نارضایتی از وی 57 درصد اعلام شده بود.

 

نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد بسیاری از شهروندان آمریکایی – 68 درصد – باور دارند رئیس جمهور کشورشان "عاقلانه رفتار نمی‌کند." این آمار حتی در میان شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی نیز صدق می‌کند: 64 درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کرده اند رفتار ترامپ معقول نیست.

 

همچنین، شمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی باور دارند ترامپ صادق نیست، مهارت‌های مدیریتی ندارد، برای تمام جمعیت آمریکایی‌ها اهمیت قائل نیست و از ارزش‌های آن‌ها تبعیت نمی‌کند.

 

این نظرسنجی در بازه زمانی میان 31 مِه و 6 ژوئن انجام شد. 1361 نفر به این نظرسنجی پاسخ دادند. حاشیه خطای نتایج این نظرسنجی 3.2 درصد اعلام شده است.