ذوق‌زدگی بحرین از مواضع ترامپ علیه قطر

 بحرین روز شنبه از مواضع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که قطر را به حمایت از «تروریسم» متهم کرده، استقبال کرد. 

شبکه خبری العربیه گزارش داد دولت بحرین در بیانیه‌ای رسمی از قطر خواسته که به صورت شفاف در مبارزه با تروریسم ایفای نقش کند. 

این بیانیه همچنین مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه قطر را «نشان‌دهنده عزم برای مبازه با تمامی انواع تروریسم» دانسته است. 

بیانیه رسمی بحرین، به علاوه تصریح کرده که «قطر بایستی سیاست‌هایش را اصلاح کرده و خود را به مبارزه با تروریسم متعهد کند.»

 دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور رومانی جمعه شب گفت که متاسفانه قطر مدت زیادی است که منبع تامین مالی تروریسم است.

عربستان سعودی و چند کشور دیگر از جمله بحرین، امارات و مصر روز دوشنبه 5 ژوئن (15 خرداد) با متهم کردن قطر به حمایت از «گروه‌های تروریستی» در منطقه اعلام کردند که روابط خود را با این کشور قطع می‌کنند. تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان و کشورهای همسو با قطر نیز بسته شد.

بحران در روابط قطر با کشورهای عربی در پی انتشار سخنانی منتسب به امیر قطر در خبرگزاری رسمی این کشور آغاز شد. «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» در این اظهارات ایران را قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه خوانده و حماس را نماینده فلسطینیان دانسته بود.

دولت قطر بلافاصله سخنرانی منسوب به تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی را تکذیب و اعلام کرد گروهی توطئه کرده بودند که با هک کردن خبرگزاری رسمی قطر و انتشار چنین اظهاراتی، روابط با این کشور را تیره کنند.