انتقال 15 هزار زنبور عسل به اقامتگاه معاون ترامپ!

 «کارن پنس»، همسر مایک پنس، اخیرا به واشنگتن و اقامتگاه معاون رئیس‌جمهور آمریکا نقل مکان کرده است، اما وی در منزل جدید تنها نیست؛ زیرا 15 هزار زنبور عسل را نیز همراه با خود به این اقامتگاه آورده است.

 

انتقال 15 هزار زنبور عسل به اقامتگاه معاون ترامپ

 

کارن پنس با رونمایی از کندوهای عسلی که با خود به واشنگتن آورده است، خواستار توجه بیشتر مقامات به استفاده از زنبورهای عسل در تقویت محصولات کشاورزی شد. کارن پنس معتقد است مدیریت استفاده از زنبورهای عسل تضعیف شده و این موضوع می‌تواند نتایج منفی روی محصولات کشاورزی داشته باشد.

 

همسر مایک پنس در این باره گفت: از هر سه خوراکی مورد استفاده در آمریکا، یک مورد در نتیجه گرده‌افشانی تهیه شده است. گرده‌افشانی را زنبورهای عسل، پروانه‌ها، پرندگان و خفاش‌ها انجام می‌شود. مدیریت صحیح زنبورهای عسل، سالانه دست‌کم 15 میلیارد دلار به ارزش محصولات غذایی اضافه می‌کند.

 

انتقال 15 هزار زنبور عسل به اقامتگاه معاون ترامپ

 

80 درصد از ملک شخصی مایک پنس در ایالت ایندیانا نیز به کشت محصولات کشاورزی اختصاص یافته است. کارن پنس قصد دارد سبک زندگی سازگار با محیط زیست خود را در واشنگتن -پایتخت آمریکا- نیز پیاده کند. انتظار می‌رود جمعیت زنبورهایی که کارن پنس با خود به واشنگتن آورده در پایان فصل به 40 تا 50 هزار عدد برسد.

 

«سونی پردو»، وزیر کشاورزی آمریکا، ضمن تقدیر از این اقدام کارن پنس اظهار داشت: وزارت کشاورزی به دنبال اجرایی کردن طرح‌هایی در جهت حمایت از زنبورداری و گسترش کندوهای زنبور عسل در کشور است.