نام عربستان در فهرست جدی‌ترین تهدیدات علیه امارات!

 وقتی کشورهای هم‌سنگر عربی نیز به یکدیگر اعتماد ندارند؛ قرار گرفتن نام عربستان در فهرست جدی‌ترین تهدیدات علیه امارات!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی العهد نوشت: سندی محرمانه از شورای عالی امنیت ملی امارات، کشور عربستان را برای امارات تهدیدی جدی خوانده است.

 

این سند که در ایمیل‌های ویژه سفیر امارات در واشنگتن پیدا شد، عربستان را پس از ایران جدی‌ترین تهدید علیه امارات می‌خواند. قرار دادن نام ایران نشانی از ادامه مواضع خصمانه امارات علیه تهران است.

 

هزاع بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، در نامه‌ای که از طریق انور محمد قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه این کشور به نهادهای امنیتی و شرکت‌های تحت مدیریت اطلاعات امارات در خارج از کشور ارسال کرد، خواستار آن شد تا در پژوهشی امنیتی، اطلاعاتی درباره کشورهایی که نامشان در فهرست «تهدیدات و چالش‌های احتمالی علیه امارات» ذکر شد تهیه شود. 

 

هدف از تهیه این اطلاعات ضرورت آمادگی برای رویارویی یا کاهش تاثیر تهدیدها در چارچوب راهبرد امنیتی کشور عنوان شده است.

 

در این نامه محور اطلاعات خواسته شده از کشورهایی که در فهرست «تهدید» علیه امارات جای دارند مسائل نظامی، سیاسی، جمعیتی، اقتصادی، رسانه‌ای، حتی توان سنتی–هسته‌ای (ایران) و توان  شیمیایی عنوان شده است. نکته قابل توجه اینکه در ادامه نام کشورهای مورد نظر بر اساس اولویت‌های زیر اعلام  شد.

 

1- ایران

2- عربستان 

3- یمن

4- پاکستان

5- قطر

6- لبنان

7- سوریه

8-  مصر

9-  لیبی

10- الجزایر

11- تونس

12- سومالی

13- باقی کشورها