اعتراض جالب گروههای حقوق بشری به سیاست های جنگ طلبانه آل سعود+تصاویر

گروه‌های حقوق بشری همراه با اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به هشتصدمین روز از بمباران غیرقانونی مردم یمن توسط عربستان، تصویری از یک کودک قحطی زده یمنی را بر روی ساختمان سفارت عربستان در لندن به نمایش درآوردند.

 

درج عکس کودک قحطی زده یمنی بر ساختمان سفارت عربستان در لندن+ تصاویر

 

عربستان و چند کشور دیگر عربی، با هزینه چند میلیارد دلاری پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی را که اغلب آمریکایی و انگلیسی هستند، خریداری کرده و از آنها برای نسل ‌کشی در یمن استفاده می‌کنند. تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف عربی به یمن از 26 مارس 2015 آغاز و با گذشت 800 روز، به هیچ نتیجه روشنی نرسیده است.

 

یمن حدود 90 درصد از مواد غذایی مورد نیاز خود را از کشورهای عربی که هم‌اکنون به ائتلاف عربستان ملحق شده‌اند، خریداری می‌کرد. با محاصره نظامی یمن و طبق اعلام سازمان ملل متحد، 3.3 میلیون نفر از مردم این کشور شامل 2.1 میلیون کودک در معرض سوء تغذیه شدید قرار دارند. سازمان یونیسف اعلام کرد در هر ده دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را به دلیل سوء تغذیه شدید از دست می‌دهد.

 

درج عکس کودک قحطی زده یمنی بر ساختمان سفارت عربستان در لندن+ تصاویر

 

در پی بمباران جنگنده‌های سعودی، زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی یمن تخریب شده‌ و وبا در این کشور گسترش یافته است. 

 

جدیدترین آمار رسمی نشان می‌دهد درنتیجه بمباران جنگنده‌های سعودی، 11 هزار و 400 یمنی جان خود را از دست داده‌اند که زنان و کودکان بخش مهمی از این آمار را تشکیل می‌دهند.

 

درج عکس کودک قحطی زده یمنی بر ساختمان سفارت عربستان در لندن+ تصاویر