واکنش روسیه به استقرار تسلیحات نظامی آمریکا در جنوب سوریه

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه نیروهای روسی تحولات میدانی در سوریه را رصد و ارزیابی می کنند، اقدام آمریکا را در جنوب سوریه و نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن غیر قابل توجیه خواند.

 

تنها چند روز پس از انتشار خبر استقرار نیروهای ارتش سوریه در مرز مشترک با عراق، روسیه فاش ساخت آمریکا سکوهای موشکی در نزدیک شهر تنف، جنوب سوریه، مستقر کرده است. روسیه از تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه خبر داد و هم زمان برای واشنگتن پیام های سیاسی و نظامی ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این اقدام آمریکا را نوعی مانور غیر قابل توجیه و با هدف قطع ارتباط میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای عراقی عنوان کرد.

 

به موازات انتقاد لاوروف از اقدامات جدید آمریکا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد، آمریکا در حوزه مبارزه با تروریسم آنگونه که قابل انتظار است با روسیه همکاری نمی کند. وی تاکید کرد، هدف اصلی روسیه شکست گروه تروریستی داعش است. 

 

استقرار سکوهای موشکی آمریکا  در سوریه اقدامی تنش زاست که وزارت دفاع روسیه درباره آن هشدار داد و در بیانیه ای تصریح کرد، آمریکا ممکن است حملاتی را علیه یگان های ارتش سوریه تدارک ببیند. این بیانیه می افزاید، استقرار هرنوع تسلیحات در سوریه، از طرف کشورهای بیگانه، باید با موافقت نظام سوریه باشد. 

 

روسیه  با هدف رویارویی با سیاست های آمریکا و تلاش این کشور جهت قطع ارتباط میان محورهای مقاومت، که به نوعی حمایت از تروریسم وتندروی تلقی می شود،  سیاست آشکاری را در پیش گرفته  و آن حمایت از ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم است.