کمک مسلمانان فیلیپین به مسیحیان برای فرار از دست داعش

 مسلمانان شهر «ماراوی» فیلیپین با قرض دادن پوشش ها و حجاب های مازاد خود به مسیحیان این شهر به آنها کمک کردند که از دست گروه تروریستی داعش فرار کنند.

حدود 1500 نفر در شهر ماراوی که بدست تروریستهای داعش محاصره شده است، گیر افتاده اند. تاکنون تقریبا 100 نفر با پای پیاده توانسته اند از دست تروریستها بگریزند و تعداد زیادی هم با شنا کردن در رودخانه فرار کرده اند.

ساکنان ماراوی هم با مشکل قحطی و گرسنگی مواجه هستند و هم باید در مقابل حملات ارتش فیلیپین برای نابودی داعش، مقاومت کنند.

به تازگی گزارشهایی منتشر شده است در خصوص اینکه برخی از ساکنان محلی به قدری گرسنه هستند که به خوردن پتو روی آورده اند. «زیا آلونتو آدیونگ»، یک سیاستمدار محلی اعلام کرد: برخی از ساکنان جعبه چوبی هم می خورند. آنها این جعبه ها را وارد آب می کنند تا کمی نرم شود و سپس آنها را می خورند.

گروه تروریستی داعش سه هفته پیش به ماراوی فیلیپین حمله کرد. این حمله 290 کشته بر جای گذاشت که از این تعداد، 205 تروریست داعش، 58 سرباز و 26 نفر غیرنظامی بودند.

ارتش فیلییپین حملات خود را علیه تروریستهای ماراوی تشدید کرده است. یک سخنگوی ارتش فیلیپین اعلام کرد: سربازان آمریکایی هم نزدیک شهر ماراوی مستقر شده اند اما به طور فعال با تروریستها وارد جنگ نمی شوند. این سربازان آمریکایی بیشتر اطلاعات مهم را در اختیار سربازان ما قرار می دهند.