ترامپ در حمایت از تروریسم سهیم است

 «کنت راث» در این پیام که در توئیتر منتشر کرده با اشاره به تصویب فروش سلاح به قطر در کنگره آمریکا و تائید آن از سوی دونالد ترامپ می نویسد: اگر قطر حامی تروریسم است، ترامپ با تائید فروش ۱۲ میلیارد دلار تسلیحات به دوحه در این امر (حمایت ار تروریسم) سهیم شده است.

به گزارش مهر، پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بالاترین سطح، قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرد مجوز فروش ۲۱ میلیارد دلار تسلیحات را به دوحه صادر کرد.

۱۲ میلیارد دلار از این قرارداد مربوط به تحویل تعدادی از جنگنده های F۱۵ است که در دیدار هفته گذشته وزیر دفاع قطر با «جیمز ماتیس» همتای آمریکایی وی به امضا رسید.

لازم به ذکر است که قرارداد ۲۱ میلیارد دلاری فروش سلاح به قطر در سال ۲۰۱۶ میان دو کشور به امضا رسیده اما کنگره آمریکا اخیرا با فروش این میزان تسلیحات که بخش عمده آن مربوط به فروش جنگنده به دوحه است موافقت کرده است.

در همین رابطه «مشعل آل ثانی» سفیر قطر در آمریکا با انتشار عکسی در توئیتر از امضای این توافق نظامی نوشت: به موجب این قرارداد، ۶۰ هزار فرصت شغلی جدید در ۲۴ ایالت آمریکا ایجاد شد.

این اقدام آمریکا بار دیگر دوگانگی سیاست های آمریکا را نشان داده و ثابت می کند که اظهارات ترامپ علیه قطر فقط برای خوشایند عربستان بوده است.