به گزارش ايسنا به نقل از سايت شبكه العربيه، شوراي قضايي لبنان در حكمي براساس اجراي اصل عدالت كه وزارت خارجه اين كشور را مكلف به اجراي آن كرده است، اعلام كرد صدور حكم نهايي عليه قذافي درخصوص پرونده امام موسي صدر تا زماني كه مرگ معمر قذافي، ديكتاتور ليبي با ارائه اسناد و مدارك موثق ثابت نشود به تاخير خواهد افتاد.

این در حالی است که در ۱۴ اکتبر دادگاهی غیابی علیه معمر قذافی و شش تن از همدستانش به اتهام ربودن امام موسی صدر، موسس حزب امل تشکیل شد و در این جلسه دادستان دادگاه صدور حکم اشد مجازات را علیه متهمان خواستار شد، اما پس از چند هفته قذافی به دست انقلابیون لیبی در شهر سرت کشته و پس از سه روز به طور محرمانه دفن شد.

قرار بود حکم نهایی درخصوص این مساله روز جمعه صادر شود اما دادگاه ویژه لبنان اعلام کرد تا زمانی که دادگاه از طریق اسناد و مدارک مستند از مرگ قذافی مطمئن نشود، صدور حکم را به تعویق می‌اندازد.

دادگاه ویژه لبنان افزود: قاضی دادگاه حق ندارد تنها بنا بر اطلاعات شخصی خود حکمی را صادر کند بلکه باید صحت خبر مرگ قذافی که پیشتر توسط رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی اعلام شده بود، برای دادگاه ثابت شود.

قرار است جلسه‌ بعدی دادگاه ویژه لبنان در بیستم ژانویه(۳۰ دی) تشکیل شود.

امام موسي صدر يكي از چهرههاي بارز جهان است كه همراه محمد يعقوب و عباس بدرالدين دو تن از همراهانش در ۳۱ اوت در طرابلس در پي ديدار با قذافي ربوده شد.