به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه روز جمعه اعلام کرد که پلیس نیویورک نباید در هنگام مقابله با اعتراضکنندگان جنبش اشغال وال استریت از اقدامات خشونتآمیزی علیه مردم آمریکا استفاده کند.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات خود با " فرانسوا فیون " نخست وزیر فرانسه در مسکو گفت، همه کشورهای جهان، هم فرانسه، هم سوریه، هم روسیه و هم آمریکا باید ضوابط بین المللی و حقوق بشر را رعایت کنند و این مسئله منحصر به کشور خاصی نیست.

نخست وزیر روسیه تاکید کرد: این در حالی است که اخبار رسیده از ایالات متحده حاکی از آن است که پلیس نیویورک فعالانه در صدد برهم زدن و سرکوب تظاهرکنندگان معترض آمریکایی است. ولی من امیدوارم که در جریان این اقدامات توان نظامی و شدت عمل خشونت‌آمیز از سوی نیروهای انتظامی علیه مردم این کشور صورت نگیرد و حقوق مردم آمریکا رعایت شود.

پوتین در عین حال یادآور شد: بنابراین ما شاهد هستیم که این تنها روسیه نیست که با این مشکلات (رعایت حقوق بشر) مواجه بوده و این تنها دولت روسیه نیست که باید در شرایط خاص از اقدامات خشونتآمیز علیه مردم استفاده نکند و هیچ ضرب و شتمی علیه تظاهراتکنندگان بکار گرفته نشود.