افزایش محبوبیت بوش و اوباما در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت «جورج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور فعلی آمریکا افزایش یافته است.

 

نتایج نظرسنجی گالوپ که در روز دوشنبه منتشر شده نشان می‌دهد با کاهش محبوبیت ترامپ، بر میزان محبوبیت جورج بوش و باراک اوباما، از روسای جمهور پیشین آمریکا افزوده شده است. در این نظرسنجی که از تاریخ ۷ تا ۱۱ ژوئن انجام شده میزان محبوبیت اوباما و بوش با ۷ درصد افزایش به ترتیب به ۶۳ و ۵۹ درصد رسیده است.

بر این اساس، میزان محبوبیت جورج بوش از مارس ۲۰۰۴ تا کنون روند افزایشی داشته است. همچنین محبوبیت باراک اوباما که همواره یکی از روسای جمهور خوشنام و مورد تایید قشر‌های مختلف مردم آمریکا (زنان، جوانان، سیاه ها، و ...) است با روی کار آمدن ترامپ به رشد خود ادامه می‌دهد. میزان محبوبیت این رئیس جمهور دموکرات در میان جمهوری خواهان ۲۲ درصد است که بالاترین نرخ در میان روسای جمهور دموکرات محسوب می‌شود.

گالوپ در نظرسنجی‌های اخیر خود میزان محبوبیت ترامپ را 38 درصد و رو به کاهش عنوان کرد. برخی نظرسنجی‌ها نیز از کاهش محبوبیت ترامپ درمیان آمریکایی‌ها تا ۳۵ درصد خبر داده اند.